„Dzień dobry TVN” lepsze od „Pytania na śniadanie”. Oba magazyny tracą widzów
W pierwszych miesiącach tego roku oba programy śniadaniowe nadawane w głównych stacjach zanotowały spadki oglądalności. Jednak mniej straciło „Dzień dobry TVN”, które minimalnie powiększyło przewagę nad „Pytaniem na śniadanie”.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 stycznia do 6 maja 2014 roku średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00 i w weekendy o 8.30, wyniosła 629 tys. osób. Przełożyło się to na 12,84 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 60 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 689 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,29 proc. i 17,11 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 419 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,63 proc. i 7,29 proc. Rok wcześniej program miał o 64 tys. widzów więcej - śledziło go 483 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 11,21 proc. i 9,23 proc. Magazyn ten oglądać można jednak od poniedziałku do soboty o 8.00, w niedziele nie jest nadawany.
Dni powszednie |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
Dzień dobry TVN |
|||
02-01-2014 - 06-05-2014 |
629 319 |
12,84% |
16,24% |
02-01-2013 - 06-05-2013 |
688 997 |
14,29% |
17,11% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Pytanie na śniadanie |
|||
02-01-2014 - 06-05-2014 |
419 326 |
9,63% |
7,29% |
02-01-2013 - 06-05-2013 |
483 196 |
11,21% |
9,23% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 2 lutego br., obejrzało 1,34 mln widzów. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 3 maja br., gdy program śledziło 758 tys. osób. Należy pokreślić fakt, iż wszystkie topowe wydania obu programów pokazano w weekendy.
Dzień dobry TVN |
Wszyscy 4+ |
||
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
02-02-2014 |
08:30:06 |
1 337 962 |
16,41% |
06-04-2014 |
08:30:06 |
1 225 236 |
15,06% |
26-01-2014 |
08:30:06 |
1 211 969 |
14,24% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Pytanie na śniadanie |
Wszyscy 4+ |
||
Data |
Godz. |
AMR |
SHR % |
03-05-2014 |
08:00:19 |
758 414 |
10,34% |
18-01-2014 |
07:59:51 |
754 504 |
12,48% |
01-02-2014 |
08:00:04 |
720 238 |
12,83% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” lepsze od „Pytania na śniadanie”. Oba magazyny tracą widzów