SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennikarze biznesowi korzystają z blogów

Dla 84 procent dziennikarzy zajmujących się tematyką biznesową, blogi internetowe są lub będą pierwszym bądź drugim najważniejszym źródłem przy pisaniu artykułów.

1/4 dziennikarzy biznesowych twierdzi, że blogi ułatwiają im pracę, a 46 procent z nich uczestniczy w blogowych dialogach poprzez dodawanie swoich komentarzy - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie firmy marketingowej Arketi Group.

Badanie zostało przeprowadzone drogą internetową. Nie dziwi więc, że wszyscy respondenci wspierają się Internetem przy wykonywaniu swojej pracy. Poza blogami, 18 procent badanych stwierdziło, że ich pracę ułatwiają także komunikatory internetowe.

98 procent dziennikarzy zajmujących się tematyką biznesową, pytanych o to, jak korzystają z Internetu, stwierdziło, że czyta w nim newsy. Inne najczęściej wykonywane przez badanych czynności online to m.in.: wysyłanie i odbieranie poczty e-mail (97 procent), szukanie źródeł do swoich informacji (93 procent), szukanie pomysłów na artykuły (89 procent) i czytanie blogów (72 procent). Mniej popularne są czytniki RSS (59 procent), słuchanie podcastów (39 procent), korzystanie z serwisów społecznościowych (26 procent) i prowadzenie własnego bloga (24 procent).

Z badania Arketi Group wynika także, że dla dziennikarzy najbardziej wiarygodnymi źródłami w Internecie są informacje oferowane przez organizacje zajmujące się newsami o tej tematyce, takie jak Wall Street Journal, Business Week czy Bloomberg. Wskazali na nie wszyscy respondenci. Pod tym względem dla badanych wiarygodne są również informacje oferowane w sieci przez: ogólnokrajowe organizacje informacyjne, takie jak stacje telewizyjne czy prasa (92 procent), organizacje międzynarodowe (89 procent), agencje rządowe (85 procent), serwisy internetowe firm (85 procent), profesjonalne firmy PR (77 procent), blogi (41 procent), politycy (35 procent), a także czaty i listy dyskusyjne (18 procent).

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze biznesowi korzystają z blogów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl