SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Dziewczyna” w dół aż o 66 proc., “Bravo” cały czas liderem

Większość magazynów dla młodzieży zanotowało w sierpniu br. spadki sprzedaży. Najbardziej, bo aż o dwie trzecie, spadła sprzedaż “Dziewczyny”. Wzrostem pochwalić się może tylko “13 Magazyn Nastolatki”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w sierpniu br. utrzymało „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 222 134 egz. i stratą wynoszącą 3,78 proc.

Drugie miejsce należało do miesięcznika „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 111 964 egz. To wynik niższy o 2,32 proc. niż rok wcześniej, gdy magazyn ten był dwutygodnikiem.

Podium zamyka także wydawany przez Bauera „Twist”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 105 386 egz. i była o 16,21 proc. niższa niż rok wcześniej.

Wzrost w zestawieniu odnotował tylko miesięcznik “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), który zajął szóstą lokatę. Jego wynik wzrósł o 4,54 proc. do 64 274 egz.

Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska. Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 66,26 proc. i wyniosła 32 435 egz.

Obecnie magazyn ten ukazuje się jednak tylko w mutacji z gadżetem, w ruchomej cenie, a sierpniowe miało najwyższą cenę w br., wynoszącą 6,50 zł. Z kolei sierpniowe wydanie “Dziewczyny” w 2010 roku kosztowało 4,99 zł.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 222 134 230 849
Bravo Girl 111 964 114 629
Twist 105 386 125 768
Fun Club 89 453 119 052
Popcorn 81 414 105 977
13 Magazyn Nastolatki 64 274 61 482
Dziewczyna 32 435 96 140


W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość pism dla młodzieży zanotowało wzrosty sprzedaży, najwięcej zyskał “Twist” (44,36 proc.). Liderem spadku także była “Dziewczyna” - jej wynik zmalał o 41,77 proc. 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP sierpień lipiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 222 134 225 926
Bravo Girl 111 964 104 757
Twist 105 386 73 002
Fun Club 89 453 85 627
Popcorn 81 414 72 360
13 Magazyn Nastolatki 64 274 59 960
Dziewczyna 32 435 55 697


 

Dołącz do dyskusji: “Dziewczyna” w dół aż o 66 proc., “Bravo” cały czas liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hehehehehe
Dlaczego szefowie wielkich wydawnictw w Polsce nie biorą nigdy przykładu z mądrzejszych? Dlaczego nie uczą się od innych? Ba sami wiedzą najlepiej. I widać tego efekty. Nie wiedzą, dlaczego szefowie magazynów na Zachodzie to siwe łby? Ich zdaniem tylko młody, prężny i "trendowaty" nadaje się na szefa. A przecież chodzi o to, by mądrze kierowac gazetą i otaczać się młodymi, zdolnymi, słuchac ich, dawać im pole do popisu, ale nie rządzenia. Przykro mi, ale taka jest życiowa prawda. Mądrość zawsze - na tym polu - wygra z młodością.
0 0
odpowiedź