e-Muzyka: 90 proc. więcej z platform streamingowych, umowy TikTokiem i Idagio
W pierwszym kwartale br. e-Muzyka zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych z 7,5 do 9,99 mln zł oraz zysku netto z 426,1 do 584,4 tys. zł. Firma podpisała umowy z platformą Idagio i właścicielem TikToka, jej wpływy od platform streamingu muzycznego zwiększyły się o 90 proc.
W sprawozdaniu finansowym e-Muzyka podała, że w zeszłym kwartale „odnotowała ponad 90 proc. wzrost przychodów w segmencie dystrybucji lokalnego katalogu utworów muzycznych w ramach międzynarodowych serwisów z muzyką w formatach cyfrowych (takich jak Spotify, Google, Tidal, iTunes itp.)”.
W styczniu br. firma podpisała umowę dotyczącą udostępnienia swojego katalogu platformie streamingowej Idagio specjalizującej się w muzyce klasycznej, a w lutym - z chińskim koncernem ByteDance Technology, do którego należy m.in. platforma społecznościowa TikTok.
Wyniki e-Muzyki poprawiły też głośne premiery kilku albumów, za których pełną dystrybucję (fizyczną i cyfrową) odpowiada firma: „100 dni do matury” Maty, „Szkoła 81” zespołu Płomień 81 i „Art Brut 2” zespołu PRO8L3M.
Spółka wyliczyła, że do jej bazy muzycznej w minionym kwartale dołączyły katalogi następujących wytwórni i wykonawców: Krisu, Free Music Records, GT EVENT, mówment, WdoWa, Starship, APJ Records, MafiaMusic, NNJL, Piękny Dawid, Melika, Zygmunt Staszczyk i Jan Benedek, Wigor & Trojak i Kasia Moś
Rentowność w górę, właściciele e-Muzyki jest Empik
Koszty operacyjne e-Muzyki wyniosły w zeszłym kwartale 9,37 mln zł, wobec 6,97 mln zł rok wcześniej. Ich zdecydowaną większość stanowią pozostałe koszty rodzajowe (czyli opłaty licencyjne dla artystów i wytwórni), które poszły w górę z 5,29 do 6,11 mln zł. Wartość sprzedanych towarów i materiałów (głównie fizycznych płyt) podskoczyła z 523,4 tys. zł do 1,87 mln zł, w nakłady na usługi obce - z 589,5 do 737,3 tys. zł.
Znacząco polepszyły się wyniki rentowności firmy. Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 765,3 do 895,5 tys. zł, zysk operacyjny - z 525,8 do 624,3 tys. zł, a zysk netto - z 426,1 do 584,4 tys. zł.
Przychody e-Muzyki rosną systematycznie od 10 lat - z 14,47 mln zł w 2011 roku, przez 21,47 mln zł w 2016 roku do 34,95 mln zł w ub.r. Zysk netto firmy w ub.r. pierwszy raz przekroczył 2 mln (wyniósł 2,28 mln zł), podczas gdy w 2016 roku było to 1,37 mln zł, a w 2011 roku - 1,08 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem spółki jest Empik, ma 80,25 proc. jej kapitału. W piątek na koniec sesji kurs firmy wynosił 3 zł, co daje kapitalizację w wysokości 22,55 mln zł.
W ciągu ostatniego roku akcje spółki podrożały o 25 proc., w drugiej połowie kwietnia kosztowały nawet 3,20 zł. Poprzednio poziom 3 zł przekroczyły na krótko wiosną 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: e-Muzyka: 90 proc. więcej z platform streamingowych, umowy TikTokiem i Idagio