SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ebay ruszył z globalnym przetargiem mediowym

Amerykańska firma e-commerce eBay rozpoczęła przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Swój budżet chce skonsolidować w jednej agencji, która będzie odpowiadać za jej obsługę na całym świecie.

Rzecznik prasowy eBaya przekazał serwisowi Adweek, że konsolidacja partnerów agencyjnych ma pozwolić firmie na usprawnienie jej podejścia marketingowego na całym świecie.

Obecnie eBay mediowo obsługiwany jest przez domy mediowe MediaCom (WPP) i Blue449 (Publicis Media) odpowiednio od 2014 i 2016 roku. Początkowo MediaCom był globalną agencją mediową firmy, ale w 2016 stracił obsługę klienta w USA na rzecz Blue449. Pozostała mu obsługa w Europie i Australii.

Nie wiadomo, czy procesem przetargowym eBaya będzie zarządzać audytor. Rzecznik firmy poinformował jedynie, że firma nie zamierza zapraszać do przetargu innych niż dotychczasowe agencji. Oznacza to zatem, że o globalny budżet eBaya konkurować będą między sobą jedynie MediaCom i Blue449.

Nowa strategia marketingowa

Rozpoczęty właśnie przegląd mediowy jest wynikiem globalnej restrukturyzacji organizacji marketingowej eBay.com.

Od lutego br. regionalne zespoły marketingowe firmy na całym świecie ściślej niż dotychczas ze sobą współpracują, m.in. po to, by usprawnić i przyspieszyć podejmowanie decyzji i realizację projektów.

Firma zmierza do ponownego zdefiniowania swojej działalności oraz strategii marketingowej, ponieważ wzrost gospodarczy w świecie e-commerce jest coraz bardziej zdominowany przez Amazon. Akcjonariusze eBaya naciskają, by serwis bardziej odróżniał się od swojego głównego konkurenta.  Najnowsza inicjatywa eBay polega na współpracy z Facebookiem nad nowym projektem kryptowaluty o nazwie Libra.

eBay nie ogłosił publicznie znaczących zmian dotyczących obsługi reklamowej. W styczniu firma po niespełna roku współpracy z agencją reklamowa VCCP ogłosiła przetarg na obsługę reklamową w Europie.

Po dwóch miesiącach zdecydowała się na wybór agencji Craft należącej do sieci McCann.

Według wyliczeń firmy konsultingowej Comvergence, eBay wydał na reklamy w 2018 roku w mediach ok. 201 mln dolarów. Większość tej kwoty obejmowała Stany Zjednoczone.

Dołącz do dyskusji: ebay ruszył z globalnym przetargiem mediowym

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
smrek
ebay po przez swoje wysokie prowizje i opłaty powoli zmierza ku własnej samozagładzie, chciwość i pazerność nie opłaca się
0 0
odpowiedź