SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Efektywność kampanii Optimedia dla Syrena Entertainment Group

W ciągu zaledwie pierwszych trzech dni od polskiej premiery film "Solaris" obejrzało ok. 40% widowni planowanej przez dystrybutora. Po tygodniu liczba widzów zwiększyła się do 50% (56 tys.). Wejście filmu na ekrany kin (14 lutego) poprzedziła kampania medialna przygotowana przez dom mediowy Optimedia na zlecenie polskiego dystrybutora: Syrena Entertainment Group.

Kampania rozpoczęła się tydzień przed premierą i trwała przez 10 dni. Wykorzystano w niej 10-sekundowy, adaptowany zwiastun filmu emitowany codziennie w telewizji TVN. Celem kampanii było zachęcenie jak największej grupy potencjalnych widzów w wieku 18-39 do obejrzenia ekranizacji powieści Stanisława Lema w reżyserii Stevena Soderbergha.

"Widzów Solaris do kin przyciągały znakomite nazwiska twórców: Lem, Soderbergh, Clooney. Wiedząc o tym przygotowaliśmy kampanię, której zadaniem było poinformowanie widzów: Film, o którym tyle słyszeliście już jest w kinach. Nie przegapcie! Na takie przesłanie wystarczy krótka, ale precyzyjna kampania we właściwie dobranym medium i czasie a liczba widzów w pierwszych dniach wyświetlania mówi sama za siebie. Taka właśnie efektywność to główne zadanie, jakie stawialiśmy sobie przy tej i innych przygotowywanych przez nas kampaniach." - powiedział Maciej Karolak, Prezes Optimedia.

Optimedia przygotowuje kampanie dla filmów dystrybuowanych przez Syrena Entertainment Group już od 5 lat. W ostatnim czasie Optimedia obsługiwały medialnie między innymi takie produkcje, jak: "Raport Mniejszości", "Droga do zatracenia", "James Bond: Śmierć nadejdzie jutro", "Gwiezdne Wojny: Atak Klonów", "Epoka Lodowcowa".

Optimedia to jeden z najstarszych i najbardziej liczących się domów mediowych w Polsce. Działa w naszym kraju od 1993 r. Zajmuje się przygotowywaniem strategii kampanii reklamowych, planów emisji reklam, analizami rynku mediów, zachowań konsumentów i działań konkurencji. Prowadzi negocjacje oraz zakup czasu i powierzchni reklamowych w mediach. Od 1993 roku firma obsługiwała niemal 200 klientów z kilkunastu branż, np. farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej, medialnej i wielu innych. Oprócz Syrena Entertainment Group klientami Optimedia są lub były takie firmy, jak: Bank Pekao S.A., Grupa Żywiec, CANAL+/CYFRA+, OBI, Generali, S.C. Johnson, Renault, PKN Orlen, Sanofi-Synthelabo, Whirlpool, Hewlett Packard, 3COM, Indykpol, Compaq, Thomson.

Dołącz do dyskusji: Efektywność kampanii Optimedia dla Syrena Entertainment Group

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl