ESL Gaming Polska: wpływy wzrosły o 85 proc., zysk zmalał do 2,5 mln zł
W ub.r. firma ESL Gaming Polska, organizująca imprezy e-sportowe i oferująca usługi internetowe dla tej branży, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 85 proc. do 121,69 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,81 do 2,48 mln zł.
Zdecydowana większość przychodów ESL Gaming Polska pochodzi z zagranicy - wpływy eksportowe firmy zwiększyły się z 59,6 mln zł w 2018 roku do 102,88 mln zł w ub.r.
Firma jest organizatorem dużych imprez e-sportowych, na czele z Intel Extreme Masters i ESL One. Zarządza też platformami internetowymi ESL.tv z transmisjami z najważniejszych turniejów e-sportowych, ESL Play dla graczy oraz Cybersport.pl z informacjami o branży e-sportu.
ESL Gaming Polska oferuje też, głównie dla sektora e-sportowego, usługi z zakresu produkcji wideo (ma studio w Katowicach), transmisji internetowych i reklamy w sieci.
Spółka należy do niemieckiego ESL Gaming. W sprawozdaniu zaznaczyła, że w ub.r. kupowała od niego usługi licencyjne i z zakresu zarządzania, a firmy z grupy ESL świadczą dla siebie wzajemnie usługi z organizacji imprez e-sportowych. ESL Gaming Polska współpracowała w tym zakresie m.in. z podmiotami z Niemiec, Hiszpanii, Francji i Australii.
Koszty podwoiły się
Wydatki operacyjne ESL Gaming Polska w ub.r. wyniosły 117,77 mln zł, co wobec 58,9 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 99,9 proc. Wynika to głównie ze wzrostu nakładów na usługi obce z 43,27 do 70,44 mln zł.
Z kolei koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 9,62 do 11,09 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 878 tys. zł do 1,94 mln zł. W ub.r. przeciętnie zatrudnienie w firmie wynosiło 60,46 etatów.
Bardzo mocno wzrosły też pozostałe wydatki rodzajowe - z 1,11 do 18,6 mln zł. Koszty amortyzacji poszły w górę z 1,18 do 1,78 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 2,77 do 5,32 mln zł.
W ub.r. ESL Gaming Polska na inwestycje przeznaczyło 4,53 mln zł, z czego 2,4 mln zł poszło na kategorię budynków, a 1,4 mln zł na sprzęt.
Zysk w dół, w całości na dywidendę
Mocno pogorszyły się wyniki rentowności ESL Gaming Polska. Zysk sprzedażowy zmalał z 6,47 do 3,43 mln zł, zysk operacyjny - z 6,58 do 3,51 mln zł, zysk brutto - z 6,32 do 3,22 mln zł, a zysk netto - z 4,81 do 2,48 mln zł.
W ub.r. firma zapłaciła 740,8 tys. zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 1,51 mln zł.
Niemiecki ESL Gaming zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto ESL Gaming Polska w całości zostanie mu wypłacony do końca br. w formie dywidendy.
Wskutek epidemii Intel Extreme Masters bez publiczności
W sprawozdaniu ESL Gaming Polska, sporządzonym pod koniec marca, krótko odniesiono się do epidemii koronawirusa. - Obecnie podjęto szereg działań w zakresie większej aktywności spółki w Internecie. Wprowadzono stosowne zmiany w harmonogramie imprez e-sportowych, aby mogły zostać zrealizowane bez przeszkód - poinformowano.
Epidemia już na przełomie lutego i marca mocno wpłynęła na działalność ESL Gaming Polska: wojewoda śląski zdecydował, że organizowany przez firmę w Katowicach turniej Intel Extreme Masters, który w ub.r. zgromadził na miejscu 170 tys. osób, odbył się bez publiczności. Spółka zapowiedziała, że zwróci widzom pieniądze za bilety.
Biuro prasowe Intel Extreme Masters nie odpowiedziało na nasze pytania, czy firma musiała zmienić formułę innych imprez, jakich wyników finansowych oczekuje w br. i czy wskutek epidemii musiała zmniejszyć zatrudnienie.
Dołącz do dyskusji: ESL Gaming Polska: wpływy wzrosły o 85 proc., zysk zmalał do 2,5 mln zł