Euzebiusz Smolarek rozchwytywany przez reklamodawców
Reklamodawcy zasypują propozycjami najlepszego piłkarza reprezentacji Polski Euzebiusza Smolarka.
Dzięki dziewięciu golom w eliminacjach Euro 2008 najlepszy napastnik reprezentacji Polski może zarobić za występy w reklamach około miliona złotych - szacuje Dziennik.
"Wszystkie firmy zaczynają rozmowy od pytania o Smolarka. Są takie, które z góry informują: albo on, albo nikt" - przyznaje na łamach gazety Damian Raciniewski zajmujący się wizerunkiem wielu czołowych polskich piłkarzy. Smolarek ma bowiem wszystkie cechy, które są pożądane na rynku marketingowym: sukces zawodowy, miłą i uśmiechniętą twarz, skromność, uczciwość i wiarygodność, a także krótkie i oryginalne nazwisko.
Wiadomo, że zawodnik Racingu Santander na szeroką skalę będzie reklamował produkty Samsunga, Pepsi oraz TP SA (choć z tej akurat firmy nic nie dostanie, ponieważ). Całkiem możliwe, że zachwalać też będzie chipsy. Ale tak naprawdę tylko od niego zależy, co będzie promował, ponieważ chcą go firmy z każdej branży. Jedyny problem jest taki, że jeśli będzie reklamował kilka różnych podmiotów, kampanie z jego udziałem mogą stracić na skuteczności.
Dziś wartość Smolarka na rynku reklam można szacować na około 400 tysięcy złotych za jedną dużą kampanię, co stawia go w jednym szeregu z popularnymi aktorami, takimi jak Borysz Szyc czy Agnieszka Dygant. Smolarek jest natomiast zdecydowanie najcenniejszym dla reklamodawców piłkarzem, wyprzedzając bardziej doświadczonych na boisku i rynku reklamowym kolegów z reprezentacji: Macieja Żurawskiego, Jerzego Dudka oraz Artura Boruca.
Dołącz do dyskusji: Euzebiusz Smolarek rozchwytywany przez reklamodawców