Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie
Meta, właściciel platform społecznościowych Facebook i Instagram rozważa uruchomienie płatnych subskrypcji swoich aplikacji, które będą pozbawione reklam.
„The New York Times” donosi, że Meta rozważa płatną subskrypcję swoich produktów w mediach społecznościowych - Instagrama i Facebooka. Ma to być próba rozwiania obaw Unii Europejskiej dotyczących prywatności danych i reklam. Jak na razie nie są znane żadne informacje na temat ceny subskrypcji ani daty premiery, nie jest także potwierdzone, czy takie rozwiązanie zostanie faktycznie wprowadzone.
W pierwszej kolejności planowane jest wprowadzenie modelu płatnego dla mieszkańców Unii Europejskiej. Europejscy użytkownicy będą mogli wybrać płatne opcje Facebooka i Instagrama bez reklam lub nadal korzystać z wersji bezpłatnych.
Meta nie skomentowało doniesień “The New York Times”.
Firma walczy z UE i innymi europejskimi organami regulacyjnymi w związku z rzekomymi naruszeniami prywatności wynikającymi z usług śledzenia reklam i przesyłania danych. Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła na Meta karę w wysokości 1,3 miliarda dolarów za przesyłanie danych europejskich użytkowników do USA, co stanowi naruszenie RODO. Stany Zjednoczone i UE podpisały w lipcu umowę o przekazywaniu danych, łagodzącą ograniczenia nałożone na platformy mediów społecznościowych.
Meta zaczęła już oferować możliwość rezygnacji z reklam ukierunkowanych w UE i podobno zaproponowała pójście dalej i przejście na opcję rezygnacji dla wszystkich w regionie.
Meta opóźniła także wypuszczenie swojej nowej platformy społecznościowej Threads w Europie ze względu na kwestie regulacyjne. Firma wydaje się być zaniepokojona nadchodzącą ustawą o rynkach cyfrowych, która uniemożliwia firmom ponowne wykorzystywanie danych osobowych użytkowników, w tym ich imienia i nazwiska oraz lokalizacji.
Czytaj też: 10-minutowe wideo na Instagramie
Kwartalne przychody reklamowe Meta Platforms od marca do czerwca poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, a pozostałe wpływy z platform społecznościowych koncernu - z 218 do 225 mln. Prawie połowa biznesu firmy przypada na USA i Kanadę - kwartalne przychody zwiększyły się tam z 13,25 do 14,42 mld dolarów. W Europie wzrosły z 6,45 do 7,32 mld dolarów,
Dołącz do dyskusji: Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie