Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami
W 2014 roku pozycja lidera sprzedaży wśród pism młodzieżowych należała niezmiennie do dwutygodnika „Bravo”. Wszystkie tytuły zanotowały duże spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Twist”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 98 952 egz. W porównaniu do 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 32,29 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 20,73 proc. do poziomu 59 356 egz.
Na podium znalazł się jeszcze, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik w zeszłym roku zmalał o 26,56 proc. do 47 374 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 35,49 proc. i wyniosła 41 697 egz.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
168 423 |
98 952 |
98 952 |
213 959 |
146 151 |
146 151 |
Fun Club |
99 118 |
59 356 |
59 356 |
108 686 |
74 877 |
74 877 |
Bravo Girl |
89 527 |
47 374 |
47 374 |
108 277 |
64 509 |
64 509 |
Twist |
87 020 |
41 697 |
41 697 |
109 118 |
64 637 |
64 637 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 45,19 proc. do 73 671 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (32 934 egz.; spadek o 50,11 proc.), a na trzecim - „Bravo Girl” (30 055 egz.; - 29,87 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek aż o 60,58 proc.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
143 235 |
73 671 |
73 671 |
194 930 |
134 406 |
134 406 |
Fun Club |
84 945 |
32 934 |
32 934 |
104 878 |
66 017 |
66 017 |
Bravo Girl |
69 981 |
30 055 |
30 055 |
99 927 |
42 855 |
42 855 |
Twist |
69 952 |
25 376 |
25 376 |
99 884 |
64 366 |
64 366 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami