Filmy na Instagramie osiągnęły lepsze wyniki niż wszystkie markowe treści wideo na TikTok i Facebooku
Firma Emplifi zajmująca się zarządzaniem mediami społecznościowymi, analizując tysiące postów wideo z kont markowych na wiodących platformach mediów społecznościowych w 2023 roku opublikowała analizę wydajności wideo, która plasuje Instagram Reels na szczycie.
Z raportu wynika, że pod względem liczby wyświetleń dla marek w tym roku Instagram Reels – funkcja krótkich filmów dostępna na tej platformie – uzyskała lepsze wyniki niż klipy TikTok, Facebook Reels i wszystkie inne treści wideo powiązane z marką na Instagramie. Po raz pierwszy firma Emplifi odkryła również, że dłuższe krążki generują więcej wyświetleń niż krótsze, co oznacza potencjalną zmianę nawyków konsumentów związanych z oglądaniem.
- Instagram Reels nie tylko przewyższają filmy publikowane na innych platformach mediów społecznościowych, ale są także najskuteczniejszym rodzajem treści na Instagramie, zapewniając sześciokrotnie większy zasięg niż Instagram Stories – podaje Emplifi.
Konieczna korekta strategii dotyczących treści
Na podstawie swoich ustaleń firma sugeruje, aby marki skorygowały swoje strategie dotyczące treści, wskazując, że marki nadal publikują więcej Stories niż Reel, przy czym liczba Instagram Stories publikowanych przez globalne marki jest pięciokrotnie większa niż liczba Instagram Reels publikowanych w okresie od maja do października 2023 roku.
- Jeśli przyjrzymy się konkretnie treściom na Instagramie, marki nadal częściej korzystają ze Stories niż Reels – prawdopodobnie dlatego, że tworzenie Stories zajmuje mniej czasu – ale Reels przynoszą znacznie lepsze wyniki – mówi Zarnaz Arlia, CMO w Emplifi. - Istnieją niewykorzystane możliwości dla marek, które chcą bardziej oprzeć się na swojej strategii wideo na Instagramie i włączyć Reels do swoich kampanii w mediach społecznościowych.
Ponadto, jeśli chodzi o zwiększanie liczby wyświetleń na kontach marek, firma Emplifi odkryła, że długość filmu na Instagramie ma znaczenie.
Dłuższe filmy typu Reels uzyskały medianę wyświetleń 8372 w porównaniu do 3379 wyświetleń na koncie TikTok tej samej marki, podczas gdy wyświetlenia filmów TikTok pozostały na tym samym poziomie niezależnie od długości filmu.
- W rzeczywistości dłuższe klipy na Instagramie osiągnęły lepsze wyniki niż wszystkie inne długości klipów, przy czym krótkie klipy (poniżej 30 sekund) uzyskały medianę 6145 wyświetleń, a średniej długości klipy (od 30 do 90 sekund) uzyskały medianę 7830 wyświetleń – stwierdzono w raporcie.
- Oznacza to zmianę zachowań użytkowników, którzy spędzają więcej czasu na filmach dłuższych niż przeciętny format reklamy wideo trwający 15 lub 30 sekund – mówi Zarnaz Arlia. - Ta wiedza daje markom ekscytującą okazję do ponownego rozważenia swojej strategii kreatywnej na Instagramie. Dane pokazują, że widzowie pozytywnie reagują na dłuższe filmy — kluczem jest tworzenie zabawnych i wartościowych treści, które zachęcą ich do oglądania.
Dołącz do dyskusji: Filmy na Instagramie osiągnęły lepsze wyniki niż wszystkie markowe treści wideo na TikTok i Facebooku