SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Finansowe obawy zmieniają zachowania konsumentów w sieci

Marki nie potrafiące nawiązać internetowego dialogu z konsumentem najbardziej odczują wpływ spowolnienia gospodarczego.

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez firmy E-consultancy, Logan Tod oraz immediate future - informuje serwis Marketing Charts.

64 procent brytyjskich respondentów stwierdziło, że na skutek pogarszającego się klimatu ekonomicznego generalnie zmniejszy swoje wydatki. Jednocześnie jednak 56 procent badanych stwierdziło, że klimat ten nie będzie miał wpływu na ich internetowe wydatki, a nawet mogą oni je zwiększyć.

Badanie pokazało, że konsumenci kierują się do internetu, aby znaleźć najlepsze dostępne ceny. Dla 64 procent respondentów cena będzie w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy najważniejszym czynnikiem przy robieniu zakupów w sieci. Kolejne 62 procent badanych stwierdziło, że przed dokonaniem zakupu będzie teraz częściej czytało opinie innych użytkowników kupujących przez internet.

Robiąc zakupy przez internet 69 procent badanych wyszukuje poprzez nazwę produktu, 43 procent poprzez nazwę marki, 30 procent poprzez nazwę produktu i cenę, 27 procent poprzez jakość produktu, 26 procent poprzez cenę produktu, również 26 procent poprzez ogólny termin, a 19 procent poprzez nazwę marki i cenę.

Z badania wynika również, że w pierwszej połowie bieżącego roku brytyjscy konsumenci zwiększyli swoje internetowe wydatki o 38 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Obecnie 17 procent każdego funta wydawanego na Wyspach stanowią zakupy online.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16 - 21 maja bieżącego roku na reprezentatywnej grupie 1.346 Brytyjczyków w wieku co najmniej 16 lat.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Finansowe obawy zmieniają zachowania konsumentów w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl