Focus.pl zmienia szatę graficzną i stawia na historię
Wydawnictwo G+J Polska uruchomiło nową odsłonę serwisu popularnonaukowego Focus.pl, a także dedykowaną historii witrynę Historia.Focus.pl. To kolejne odświeżenia serwisów spółki po wprowadzonych w lipcu zmianach na stronie Gala.pl.
Nowy layout witryny Focus.pl wykonany został w technologii Responsive Web Design. Oznacza to, że dostosowuje się on do ekranu dowolnego urządzenia - komputera z dużym monitorem, notebooka, tabletu czy smartfonu.
Serwis ma nową strukturę, która lepiej eksponuje najważniejsze wiadomości. Podzielony został na cztery główne bloki tematyczne: Człowiek, Przyroda, Technika i Kosmos. Dodatkowo doraźnie tworzone są sekcje poświęcone gorącym lub często poszukiwanym tematom jak np. Zdrowie i medycyna czy Eksploracja Marsa.
- Na stronie można znaleźć zarówno treści z licznej rodziny magazynów „Focus”, jak i materiały przygotowywane specjalnie z myślą o internautach - mówi Natalia Gabrylewicz, redaktor prowadząca Focus.pl. Strona zawiera też funkcjonalności społecznościowe.
Równolegle uruchomiony został serwis historyczny Historia.Foucs.pl. Jest oparty na tych samych mechanizmach co Focus.pl i dostępny w tej samej domenie, ma jednak osobną strukturę i menu. Jego główne sekcje to Polska, Świat, Wojny i Archeologia.
W obu serwisach wdrożono nowy, autorski CMS wydawnictwa, który zapewnia m.in. pełną integrację z profilami społecznościowymi i wsparcie dla wyszukiwarek (SEO).
Dwa serwisy z rodziny Focus to kolejne po Gala.pl całkowicie przebudowane strony internetowe prowadzone przez wydawnictwo G+J Polska (więcej o zmianach w Gala.pl).
- Realizujemy ambitny projekt unowocześnienia wszystkich naszych serwisów. Bardzo dobre wyniki Gala.pl - wzrost po relaunchu wszystkich kluczowych statystyk - potwierdza, że to dobry kierunek. W najbliższych miesiącach uruchomimy nowe wersje kolejnych serwisów - podkreśla Michał Adamczyk, dyrektor multimediów w wydawnictwie G+J Polska.
Z danych wydawnictwa wynika, że serwis Focus.pl ma miesięcznie ponad 220 tys. użytkowników, którzy generują ponad 800 tys. odsłon.
Dołącz do dyskusji: Focus.pl zmienia szatę graficzną i stawia na historię