SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową

Firma Liberty Media, właściciel wyścigów Formuła 1 zaprezentowała nowe logo i zapowiedziała zmianę dotychczasowej strategii związanej z wizerunkiem najbardziej znanego cyklu wyścigów samochodowych na świecie. Zmiana znaku graficznego oraz polityki ma uczynić Formułę 1 bardziej wyrazistą i wzbudzającą żywsze emocje wśród kibiców. Wśród internautów i zawodników F1 zmiana wzbudziła mieszane uczucia.

O zmianie logo i planach wizerunkowych Formuła 1 poinformowała w mediach społecznościowych i w komunikacie skierowanym do mediów, działania te następują rok po przejęciu F1 przez firmę Liberty Media za kwotę ponad 8 mld dol.

Zaprezentowane przez firmę nowe logo zastąpi obowiązujący obecnie znak graficzny, który został wprowadzony ponad 20 lat temu przez ówczesnego szefa Formuły 1 Bernie Ecclestona.

Według przedstawicieli Liberty Media nowa identyfikacja graficzna jest utrzymana w stylistyce „modern-retro” i ma z jednej strony podkreślać dynamikę Formuły 1, z drugiej zaś stać się łatwiejszym elementem do zastosowania w takich kanałach komunikacji jak internet czy platformy społecznościowe.

Ellie Norman, szefowa marketingu Formuły 1 w rozmowie z agencją Reuters zapewniła, że nowe logo zostało wybrane po szerokich konsultacjach obejmujących m.in. najbardziej zagorzałych kibiców.

Jednak w internecie odbiór przedstawionego logo okazał się niejednoznaczny. Część kibiców skrytykowała nowy projekt podkreślając, że poprzedni wtopił się już w tradycję F1 i nie powinien być zmieniany w tak zdecydowany sposób.

Kierowcy Formuły 1 pytani przez Reutersa także nie byli entuzjastycznie nastawieni do nowe logo. Sebastian Vettel przyznał otwarcie, że poprzednie podobało mu się bardziej. Z kolei Lewis Hamilton zaznaczył, że dotychczasowy znak graficzny stal się już powszechnie znaną ikoną motoryzacji.

- Trudno sobie wyobrazić by logo zmieniły nagle takie marki jak Ferrari czy Mercedes - zauważył Hamilton. - Ale może będzie to zwiastun jakiegoś nowego kierunku.

Ujawniając nową identyfikację wizualną Formuła 1 zapowiedziała także zmiany w dotychczasowej strategii wizerunkowej. Firma zamierza m.in. uczynić same wyścigi bardziej emocjonującymi, Formuła 1 ma być reklamowana w bardziej dynamiczny sposób niż dotąd i w większym stopniu przyciągać odbiorców za pośrednictwem segmentu cyfrowego, przede wszystkim internetu i mediów społecznościowych.

 

Dołącz do dyskusji: Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolid
Zły ruch... Nie ma już świętości...
0 0
odpowiedź
User
Mario
Może do poprzedniego logo ktoś miał jeszcze jakieś prawa autorskie? Teraz już każde działanie będzie bez tego obciążenia. Firmy chorągiewki logo zmieniają bardzo często, zależy jaki wiatr akurat wieje.
0 0
odpowiedź