Globalna ekspansja polskiej firmy zajmującej się neurmarketingiem
Laboratory & Co., firma wyspecjalizowana w badaniach neurmarketingowych, przyjęła strategię dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Tworzy sieć zagranicznych oddziałów. Ma także nowego udziałowca i rozpoczyna też bliską i długofalową współpracę z Martinem Lindstromem, światowym ekspertem w zakresie marketingu sensorycznego.
W perspektywie najbliższych kilku lat Laboratory zamierza osiągnąć pozycję lidera w Europie, w zakresie realizacji pomiarów, analiz oraz interpretacji wyników badań neuromarketingowych, pod względem know-how oraz liczby realizowanych projektów.
- Zadanie, które sobie postawiliśmy to dynamiczne wejście na rynek światowy. W tym celu w styczniu 2009 roku otwieramy oddziały w Nowym Jorku, Londynie, Berlinie i Moskwie, prowadzimy też zaawansowane rozmowy na temat udzielenia franszyzy partnerom w Sydney i w Hong-Kongu. Strategia rozwoju, jaką przyjęliśmy pozwoli nam szybko poszerzyć portfel globalnych klientów co jest kluczem do prowadzenia badań na dużą skalę, wykraczając poza jeden kontekst kulturowy - mówi Janusz Plencler, prezes Laboratory - W Polsce, oprócz rozwijania relacji z kluczowymi klientami, rozbudowujemy centrum obliczeniowe i R&D.
W październiku br. do zespołu kierującego Laboratory&Co dołączy Bartłomiej Serafiński, dotychczas partner zarządzający i jeden z udziałowców firmy doradztwa strategicznego Stratosfera Added Value. Serafiński jako wspólnik wejdzie do zarządu Laboratory by na stanowisku Global Development Director odpowiadać za współtworzenie strategii rozwoju i oferty produktowej oraz realizację planów międzynarodowej ekspansji firmy.
- LAB jest przedsięwzięciem pionierskim, ale osadzonym na solidnych podstawach naukowych i sprawdzonych metodach badawczych. Jestem pod wrażeniem autorytetu firmy za granicą i cieszę się, że to polska firma odnosi tak duży sukces. - mówi Bartłomiej Serafiński. - Mamy do dyspozycji maszynę, która potrafi bronić emocji w reklamie. Uważam, że Neuro-Trace, czyli pomiar neurofizjologicznych reakcji na komunikację marketingową - ma potencjał, aby stać się przebojem co najmniej na skalę Europy Zachodniej i USA. Chciałbym sprawić, aby stał się flagowym produktem firmy za granicą. Wiemy, że Neuro-Trace doskonale uzupełnia tradycyjne testy reklam pozwalając śledzić emocje, pobudzenie i uwagę widza podczas oglądania każdej milisekundy reklamy.
Zdaniem Serafińskiego zastosowanie metody Neuro-Trace może wykraczać poza świat marketingu konsumenckiego. Laboratory odnotowuje duże zainteresowanie tym narzędziem ze strony amerykańskich firm zajmujących się badaniem wypowiedzi osób publicznych i testowaniem zwiastunów kinowych.
Wśród najważniejszych, krótkookresowych celów spółki jest nawiązanie strategicznych aliansów z wiodącymi graczami na międzynarodowym rynku badań i konsultingu marketingowego. Pierwszym wydarzeniem na drodze do realizacji tych założeń jest podpisanie umowy o strategicznej współpracy z Martinem Lindstromem, uważanym za jednego z największych specjalistów w dziedzinie badań nieuświadomionych reakcji konsumentów. Laboratory odegra pierwszoplanową rolę w nowym, międzynarodowym przedsięwzięciu biznesowym Lindstroma, które zostanie powołane do życia jesienią br.
Nowa firma, pod nazwą Buyology, skoncentruje się na badaniach nieuświadomionych procesów decyzyjnych konsumentów oraz poszukiwaniu metod zarządzania tymi procesami w oparciu o najnowsze technologie, wiedzę psychologiczną i medyczną oraz narzędzia neurmarketingu. Oprócz znajomości najnowocześniejszych metod badań neuromarketingowych, najbardziej zaawansowanej i aktualnej wiedzy medycznej dotyczącej mapowania reakcji mózgu na bodźce zewnętrzne, firma Martina Lindstroma, zaoferuje klientom dostęp do największej na świecie bazy danych zawierającej ponad 2 tysiące skanów nieuświadomionych procesów zachodzących w mózgu, stworzonej w projektach zrealizowanych dotychczas w 5 krajach na świecie.
- W imieniu założycieli Buyology chciałbym wyrazić nasz entuzjazm wynikający z nawiązania partnerstwa z Laboratory i jednocześnie zapewnić, że zamierzamy wspólnie zbudować największe na świecie przedsięwzięcie neuromarketingowe i wyznaczać najlepsze standardy usług w tej wyjątkowo perspektywicznej specjalizacji. - mówi Martin Lindstrom.
Wprowadzeniu Buyology na rynek towarzyszyć będą zakrojone na szeroką skalę działania promocyjne w najbardziej opiniotwórczych amerykańskich mediach, a częścią tego przedsięwzięcia jest wydanie książki autorstwa Martina Lindstroma, poświęconej nieuświadomionym procesom mózgowym wpływających na decyzje zakupowe konsumentów.
Publikacja, zatytułowana "Buyology", przetłumaczona na 35 języków, ukaże się 19 października br.
Dołącz do dyskusji: Globalna ekspansja polskiej firmy zajmującej się neurmarketingiem