GroupM: solidny wzrost wydatków na reklamy
W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę wyniosą 479 miliardów dolarów.
Oznacza to wzrost o 6,8 procenta w porównaniu z rokiem ubiegłym, wobec 6-procentowego wzrostu w latach 2006 - 2007 - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na prognozę firmy badawczej GroupM. Najbardziej do wzrostu przyczynią się telewizja i internet.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony, reklamodawcy najwięcej pieniędzy (180,96 miliarda dolarów) wydadzą w obecnym roku w Ameryce Północnej. Następne pod tym względem będą Europa Zachodnia (127,17 mlod USD) oraz region Azji i Pacyfiku (114,83 mld USD).
Połowa nowych inwestycji reklamowych w bieżącym roku zostanie przeznaczona na telewizję, a drugi pod tym względem będzie internet, gdzie trafi 28 procent środków z tegorocznych budżetów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: GroupM: solidny wzrost wydatków na reklamy