SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa 4Fun Media z 1,7 mln zł straty. Na outdoorze 2,3 mln zł zysku EBITDA, w e-commerce 1,4 mln zł straty

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa 4Fun Media przy wzroście wpływów sprzedażowych o 1 proc. do 12,93 mln zł zanotowała 1,69 mln zł straty netto. Pion e-commerce przy ogromnym wzroście przychodów miał 1,38 mln zł straty EBITDA, wpływy Bridge2Fun zmalały o połowę, a o 5 proc. wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej.

Zysk EBITDA Grupy 4Fun Media zmalał rok do roku z 2,24 mln zł do 66 tys. zł w minionym kwartale, a wynik netto - z 904 tys. zł zysku do 1,69 mln zł straty.

W ujęciu trzech kwartałów przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 39,73 mln zł, zysk EBITDA zmniejszył się z 2,24 mln zł do 66 tys. zł, a wynik netto poszedł w dół z 5,64 mln zł zysku do 3,77 mln zł straty.

- Utrzymanie przychodów Emitenta (czyli Grupy 4Fun Media - przyp.) w raportowanym okresie było możliwe dzięki wyższej sprzedaży w segmencie reklamy zewnętrznej (o 10 proc.) oraz pojawieniu się w 2019 roku nowych źródeł przychodów, na które złożyły się: sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu, działalność produkcyjna i działalność portali internetowych (łącznie 17 proc. całości sprzedaży Grupy) - podano w sprawozdaniu firmy.

W dół telewizja, Bridge2Fun i e-commerce

Wpływy Grupy 4Fun Media z reklamy telewizyjnej w ujęciu trzech kwartałów zmalały rok do roku o 29 proc. do 10,67 mln zł, a tylko w trzecim kwartale br. - o 17 proc. do 3,2 mln zł. Koszty operacyjne pionu nadawania i produkcji telewizyjnej zmalały z 16,18 do 12,94 mln zł w trzech kwartałach br., a wynik EBITDA pogorszył się z 1,81 mln zł zysku do 637 tys. zł straty.

Firma w raporcie zaznaczyła, że niższa sprzedaż reklam telewizyjnych w br. była spowodowana przede wszystkim niższą oglądalnością jej kanałów. Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. 4fun.tv miło 0,055 proc. udziału w rynku oglądalności (wobec 0,102 proc. rok wcześniej), 4fun Dance - 0,036 proc. (0,045 proc. przed rokiem), a 4fun Gold Hits - 0,03 proc. (we wrześniu ub.r. 0,023 proc.).

W sektorze e-commerce firma zaczęła działać w czwartym kwartale ub.r. w efekcie serii. W trzech kwartałach br. przychody tego pionu wyniosły 4,55 mln zł, koszty operacyjne 8,68 mln zł, a strata EBITDA 3,96 mln zł, natomiast tylko w trzecim kwartale przychody to 1,89 mln zł, koszty operacyjne 3 mln zł, a strata EBITDA 1,39 mln zł.

Natomiast przychody z usług agencji reklamowej Bridge2Fun w trzecim kwartale br. zmalały rok do roku o 49 proc. do 1,08 mln zł, a w ujęciu trzech kwartałów o 28 proc. do 5,44 mln zł. Wiosną br. agencja wskutek przetargu przestała obsługiwać T-Mobile Polska, a z końcem ub.r. Showmaxa, który wycofał się z polskiego rynku. W minionym kwartale zanotowała 258,8 tys. zł straty EBITDA, wobec 75,6 tys. zł zysku rok wcześniej.

Screen Network i naEkranie ze wzrostami wpływów

Przychody z reklamy zewnętrznej, którą zajmuje się należąca do Grupy 4Fun Media spółka Screen Network, zwiększyły się o 10 proc. do 14,28 mln zł w trzech kwartałach br. Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę z 12,2 do 12,59 mln zł, a zysk EBITDA zmalał z 5,9 do 5,35 mln zł. Do Screen Network należy 23,6 tys. ekranów reklamowych w 3 635 lokalizacjach, Grupa 4Fun Media szacuje jej udział w rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej na ok. 40 proc.

Z działalności serwisów internetowych (przede wszystkim naEkranie.pl) firma zanotowała w trzech kwartałach br. 1,3 mln zł wpływów, 1,29 mln zł kosztów operacyjnych i 38,2 tys. zł zysku EBITDA.

Gorsza rentowność wskutek inwestycji

W sprawozdaniu Grupa 4Fun Media tłumaczy, że spadek jej wyników rentowności wynika z nakładów na rozwój działalności (technologiczny, marketing i rekrutację nowych pracowników) w e-commerce i naEkranie.pl. Zaznaczono, że w trzech kwartałach br. te wydatki wyniosły 12,56 mln zł, wobec 564 tys. zł rok wcześniej.

- Miało to w raportowanym okresie główny wpływ na spadek rentowności operacyjnej całej grupy kapitałowej - stwierdzono.

Plan naprawczy w pionie e-commerce 4fun Media

Pod koniec września, równocześnie z publikacją wyników finansowych z pierwszej połowy br., grupa 4fun Media zapowiedziała restrukturyzację swojego segmentu e-commerce. Mocno rozwinęła w nim działalność od połowy ub.r., po tym jak przejęła m.in. CupSell.pl za 1,9 mln zł i Mustache.pl za 491,5 tys. zł oraz zainwestowała 920 tys. zł w spółkę Print Logistic produkującą ubrania i nadruki na nie.

Firma planowała, że w całym br. osiągnie 15 mln zł przychodów w e-commerce. Miesiąc temu przyznała, że te założenia nie zostaną zrealizowane, dlatego zaczyna wdrażanie w tym pionie „planu naprawczego, ograniczenia kosztów oraz eliminacji obszarów generujących straty operacyjne oraz wymagających dalszych inwestycji”. Zaznaczyła, że cięcia obejmą przede wszystkim naImpreze.pl i Print Logistic, natomiast CupSell.pl i Mustache.pl osiągnęły dużo lepsze wyniki. Pod koniec października poinformowano o zamknięciu e-sklepu naImpreze.pl.

W drugiej połowie października podano, że sama firma 4fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z zarządu 4fun Media odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwaj ostatni pozostają szefami spółek zależnych z tej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media nadal będą Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.

Dołącz do dyskusji: Grupa 4Fun Media z 1,7 mln zł straty. Na outdoorze 2,3 mln zł zysku EBITDA, w e-commerce 1,4 mln zł straty

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elżb
To Rafał Baran już nie będzie bohaterem?!
0 0
odpowiedź
User
Rafał Baran - pytanie
Dlaczego nie ma zdjęcia kluczowej osoby w firmie, tej która jest odpowiedzialna za wynik finansowy?
0 0
odpowiedź
User
Gdzie Anetka
Czemu Anetka nie pokazuje się nigdzie ??
0 0
odpowiedź