Grupa Kino Polska i Canal+ szukają wspólnego brokera reklamowego
Canal+ i Grupa Kino Polska ogłosiły wspólny przetarg na brokera, który zajmie się sprzedażą reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online.
Połączenie oferty sprzedaży czasu reklamowego na kanałach telewizyjncyh oraz online należących do Canal+ i Grupy Kino Polska sprawia, że zadaniem nowego brokera będzie obsługa grupa medialnej składającej się z dwudziestu kanałów telewizyjnych.
Do przetargu na nowego brokera reklamowego zaproszono Polsat Media, Telewizję Polską oraz TVN Media.
– W ramach naszej współpracy z Grupą Kino Polska już możemy się pochwalić pierwszymi, wspólnymi projektami – mówi Magdalena Lubieniecka-Kowalska, kierownik ds. reklamy i sponsoringu w Canal+ Polska. - Teraz po raz pierwszy w historii ogłaszamy wspólny przetarg na nowego brokera. Szukamy partnera, który będzie gotowy wykorzystać potencjał powiększonej mediowej Grupy działającej na polskim rynku i odpowie na nasze wspólne potrzeby – dodaje Lubieniecka-Kowalska.
38 kanałów w ofercie Canal+ i Grupy Kino Polska
Łącznie w portfolio Canal+ i Grupy Kino Polska znajduje się obecnie 38 różnorodnych kanałów z bogatą ofertą programową (sport, filmy i seriale, lifestyle, programy dokumentalne, kanały dla dzieci).
Przetarg dotyczyć będzie sprzedaży reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online CANAL+ i Grupy Kino Polska. W przypadku Canal+ będą to kanały: Canal+Sport, Canal+Sport2, Canal+Sport5, Ale Kino+, Domo+, Canal+ Kuchnia, Planete+, Mini Mini+, Tele Toon+, Canal+ Family, Novelas+, Canal+Premium, a także Canal+ Online. W ramach Grupy Kino Polska są to: Zoom TV, Stopklatka, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon.
Przetarg na brokera reklamowego Grupy Canal+ i Grupy Kino Polska
- Połączona oferta sprzedaży czasu reklamowego Grupy Kino Polska oraz kanałów z Grupy Canal+ daje reklamodawcom szeroki zasięg na wielu kanałach z atrakcyjnym komercyjnie profilem widzów. Razem docieramy do różnych grup odbiorców, czas reklamowy oferujemy zarówno w telewizyjnych kanałach premium, w telewizji naziemnej jak i na platformach OTT - mówi Marek Wochna, dyrektor sprzedaży produktów reklamowych z Grupy Kino Polska.
Ogłoszenie wspólnego przetargu na brokera reklamowego jest m. in. następstwem decyzji Grupy M7 (z Grupy Canal+) z kwietnia tego roku, której efektem będzie zwiększenia udziałów w SPI International do 100 proc. Po zakończeniu tej transakcji Grupa Canal+ pośrednio będzie kontrolować 66 proc. kapitału zakładowego Grupy Kino Polska.
Brokerem reklamowym Grupy Canal+ Polska jest obecnie TVN Media, natomiast sprzedaż reklam dla Grupy Kino Polska prowadzi Polsat Media, a w przypadku kanału DIZI Telewizja Polska.
W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska TV przy wzroście przychodów z umów z klientami o 6 proc. do 70,75 mln zł osiągnęła 13,47 mln zł zysku netto. Poprawiły się wyniki Zoom TV, natomiast Stopklatka zanotowała spadek wpływów i 120 tys. zł straty.
W kwietniu Canal+ skorzystał z opcji nabycia pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. W zeszłym tygodniu na walnym zgromadzeniu do rady nadzorczej zostali powołani Johannes Bert Troelstra jako przewodniczący, Jeroen Bergman jako wiceprzewodniczący, Frederic Berardi (wszyscy są menedżerami w międzynarodowych strukturach Canal+) i prezes Canal+ Polska.
Dołącz do dyskusji: Grupa Kino Polska i Canal+ szukają wspólnego brokera reklamowego