Hearst za 651 mln euro przejmuje magazyny Lagardère
Amerykańskie wydawnictwo Hearst Corp. poinformowało, że za 651 milionów euro przejmie od francuskiego koncernu Lagardère SCA ponad 100 tytułów ukazujących się w 15 krajach.
Transakcją objęte zostaną 102 tytuły wydawane w USA, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii, Holandii, Czechach, Hong Kongu, Meksyku, na Tajwanie, w Kanadzie i w Niemczech, wraz z 50 witrynami internetowymi i licznymi aplikacjami na telefony komórkowe i tablety.
Umowa uwzględnia także prawa wydawnicze w ww. krajach do magazynu "Elle", dziesięciu lokalnych edycji "Elle Décor", a także przejęcie na własność tytułów "Woman’s Day", "Car and Driver", "Road & Track" i "Cycle World" w USA oraz "Red" w Wielkiej Brytanii i Holandii.
Hearst spodziewa się, że transakcja zostanie sfinalizowana w III kwartale bieżącego roku. Zgodę na nią muszą wyrazić regulatorzy rynku.
Umowa nie dotyczy rynku polskiego, gdzie w zakresie wydawania magazynów "Elle" i "Elle Decoration" partnerem Lagardère jest wydawnictwo Hubert Burda Media Polska. W jego oficjalnym oświadczeniu czytamy, że transakcja obejmuje kraje, w których Lagardère posiada własne struktury wydawnicze i nie dotyczy wydań licencyjnych, a koncern pozostaje właścicielem marek "Elle" i "Elle Decoration" na całym świecie, tym samym pozostając partnerem Grupy Hubert Burda Media.
Dołącz do dyskusji: Hearst za 651 mln euro przejmuje magazyny Lagardère