SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza

Prowadzona od kilku dni kampania reklamowa Heyah wykorzystująca wizerunek Lenina została wstrzymana. Sieć uzasadnia to nieprzychylnymi komentarzami do reklam i „pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.

Reklamy Heyah z Leninem i hasłem „Dawajcie! Nawijajcie!” były emitowane od czwartku. Promowały wprowadzoną właśnie ofertę „60 minut do wszystkich za 1 zł” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Szybko wywołały negatywną reakcję internautów, którzy masowo krytykowali je m.in. na facebookowym fanpage’u Heyah. Kampanii zarzucano głównie pochwałę komunizmu i Stalina oraz ironicznie sugerowano, jacy zbrodniarze wystąpią w kolejnych reklamach sieci.

>>> Internauci oburzeni reklamą Heyah z Leninem. „Precz z komuną”, „Podpalać ich siedziby”

W poniedziałkowy wieczór Polska Telefonia Cyfrowa, operator Heyah, poinformowała o wstrzymaniu emisji reklam z Leninem. Firma zdecydowała tak „w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.

„Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną” - podkreśliła PTC. „Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci - nigdy nie było to naszym zamiarem” - dodała firma.

PTC zaznaczyła, że w kampanii chodziło tylko o promowanie oferty „60 minut do wszystkich za 1 zł”. Oferta ta mimo wycofania reklam nadal będzie obowiązywać.

Z naszych informacji wynika, że operator zdecydował się wstrzymać kampanię tylko pod wpływem krytyki ze strony internautów. Pod względem prawnym reklamy są bowiem bez zastrzeżeń - nie ma w nich żadnych symboli komunistycznych, dlatego w sądzie trudno byłoby udowodnić, że promują ustrój totalitarny.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa G7, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Za komunikację w internecie odpowiadała agencja Engine, a za działania w social mediach - agencja Interactive Solutions.

Dołącz do dyskusji: Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
jaka agencja to zrobila bo nie ma ani slowa?
0 0
odpowiedź
User
leming
ludzie o co wam chodzi? To miała być tylko śmieszna reklama a nie propagowanie ideologii.
0 0
odpowiedź
User
TA
@ Leming - a jakby tam dać np. wizerunek Brevika i napisać "wystrzałowa i bombowa promocja", to też byłoby śmiesznie? Pomyśl, nim coś napiszesz...
0 0
odpowiedź