IDC prognozuje spadek sprzedaży cyfrowych ramek fotograficznych
W 2008 roku na całym świecie sprzedano 9,1 miliona cyfrowych fotoramek, co oznaczało wzrost o 6,3 proc. w porównaniu z rokiem 2007.
Jednak w bieżącym roku segment ten odnotuje spadek o około 10 proc., do 8,2 miliona sprzedanych ramek - prognozuje firma badawcza IDC.
Wzrost na jednocyfrowym poziomie ma wrócić w roku 2011. Jednak ogółem w latach 2008 - 2013 średnie roczne tempo wzrostu wyniesie zaledwie 0,4 proc.
Analitycy IDC zauważają, że e-ramki stały się popularną opcją wyświetlania cyfrowych zdjęć robionych za pomocą wszechobecnych aparatów fotograficznych i urządzeń w nie wyposażonych. Niestety rynek ten został bezpośrednio dotknięty globalnym kryzysem, który negatywnie wpłynął na wydatki konsumentów.
W najbliższych latach najpopularniejsze nadal będą fotoramki z przekątnymi ekranu od 7 do 8,9 cala, chociaż coraz więcej zwolenników znajdą sobie większe urządzenia (od 9 do 10,9 cala).
Dołącz do dyskusji: IDC prognozuje spadek sprzedaży cyfrowych ramek fotograficznych