SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ile wydaje się na reklamę na środkach komunikacji miejskiej?

Dzięki raportowi Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące wielkości sprzedaży netto branży w drugim kwartale 2008 roku w zakresie reklamy tranzytowej (reklama na środkach komunikacji). Zestawienie obejmuje firmy: AMS, Business Consulting oraz CAM Media.

Wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej (reklama na środkach komunikacji) w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2008 roku kwotę: 12.397.571,00 zł. i była niższa w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 299.606,00 zł., czyli o blisko 2,5 procent.

W stosunku do pierwszego półrocza roku 2007 sprzedaż w tym samym okresie 2008 roku spadła o 3,5 procent.

Czy wynik pierwszego półrocza może już świadczyć o trwałej tendencji spadkowej?
- Sądzimy, że nie. Nadal uważamy, że na wyniki reklamy tranzytowej wpływają strukturalne zmiany dotyczące taboru autobusowego i tramwajowego. Poza tym polityka ich właścicieli, czyli zarządów komunikacji miejskiej, ograniczająca niekiedy w istotny sposób możliwości korzystania z powierzchni ekspozycyjnych na wagonach i autobusach - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Poniżej zestawienie wielkości sprzedaży w poszczególnych kwartałach 2006 i 2007 oraz w pierwszych dwóch kwartałach 2008 roku:

ROK Sprzedaż w I kwartale w zł. Sprzedaż w II kwartale w zł.
2006 7.041.665,-- 13.008.796,--
2007 5.856.950,-- 12.697.177.--
2008 5.508.098.-- 12.397.571.--



Lp. SEKTOR I kwartał 2008 SEKTOR II kwartał 2008
1 Sprzedaż 28,91% Żywność 19,14%
2

Motoryzacja/
Transport

13,14% Sprzedaż 15,17%
3 Telekomunikacja 10,58%

Rozrywka/
kultura

11,38%
4

Rozrywka/
Kultura

10,47%

Finanse/
Marketing

8,46%
5 Finanse/
Marketing
9,85%

Motoryzacja/
transport

7,71 %


Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2008 roku:

Lp. PRODUKT I kwartał 2008
1 Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 27,15%
2 Ubezpieczenia 6,96%
3 Budownictwo 6,91%
4 Stacje benzynowe 5,82%
5 Internet 5,71%
Lp. PRODUKT II kwartał 2008
1 Piwo 14,38%
2 Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 10,21%
3 Systemy telefonii komórkowej 5,78%
4 AGD/RTV 5,09%
5 Środki osobistej pielęgnacji ciała 4,66%


Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2008 roku

kategorie I kw.'08 II kw.'08
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 1 495 714 1 265 404
Pozostałe z sektora Sprzedaż 96 770 615 467
Piwo 54 467 1 782 671
Napoje 43 656 5 700
Pozostałe z sektora Żywność 172 561 585 014
Filmy kinowe 19 040 313 153
Stacje TV 0 9 870
Stacje radiowe 73 500 357 900
Magazyny 6 684 0
Gazety codzienne 221 877 233 087
Edukacja 101 749 190 397
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 153 641 306 510
Internet 314 432 7 200
Systemy telefonii komórkowej 207 414 716 459
Telefonia stacjonarna 0 0
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 61 000 35 820
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 21 840 577 979
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI 0 293 780
Samochody 111 147 140 981
Oleje/Paliwa 16 686 398 599
Stacje benzynowe 320 320 128 822
Transport 270 761 120 650
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 4 888 166 247
Banki 119 880 294 142
Ubezpieczenia 383 611 365 245
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 39 120 389 402
Proszki do prania 25 000 0
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 0 0
Akcje społeczne non-profit 32 000 68 174
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 7 300 94 949
AGD/RTV 0 630 433
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 186 888 131 301
Biura podróży 192 130 273 025
Usługi medyczne 7 200 5 265
Pozostałe z sektora Usługi 14 694 68 052
BUDOWNICTWO 380 854 590 523
PRODUKTY DLA DZIECI 1 112 19 350
ODZIEŻ/OBUWIE 272 847 536 765
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 0 67 000
PRZEMYSŁ 0 0
ROLNICTWO/OGRODNICTWO 0 0
KAMPANIE POLITYCZNE 0 0
NIEOKREŚLONY SEKTOR 77 315 612 235
ŁĄCZNIE 5 508 098 12 397 571

Dołącz do dyskusji: Ile wydaje się na reklamę na środkach komunikacji miejskiej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl