Instytucje finansowe tną wydatki na reklamę
Największe marki działające na brytyjskim rynku usług finansowych zmniejszają swoje nakłady na reklamę.
Z danych firmy badawczej Nielsen Media Research wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku trzy z pięciu największych banków działających przy High Street (Lloyds TSB, HSBC i Royal Bank of Scotland) obcięły swoje reklamowe wydatki - informuje serwis Brand Republic.
Bank Lloyd TSB zmniejszył swoje nakłady na reklamę w porównaniu z I kwartałem 2007 roku o 51 procent do 7,9 miliona funtów, HSBC o 7 procent do 6,6 miliona funtów, a Royal Bank of Scotland o 56 procent do 1,9 miliona funtów.
Jedynie Barclays i Halifax zwiększyły swoje reklamowe wydatki, chociaż wzrost nie był w ich przypadku imponujący - odpowiednio o 1,4 i 3 procent.
Również w sektorze brytyjskich firm udzielających pożyczek widoczny jest trend spadkowy. Przypadkowo Firstplus obciął swoje nakłady na reklamę aż o 81 procent (z 2,4 miliona do 488 tysięcy funtów).
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Instytucje finansowe tną wydatki na reklamę