Intel - kłopoty z niepoprawną reklamą
Mimo iż reklama nie musi być rozumiana jako rasistowska, niestety może. Intel ma kłopoty związane z nową reklamą wielordzeniowych procesorów Core 2 Duo, która ma prezentować zalety wykorzystania wielordzeniowych procesorów w zwiększaniu wydajności pracowników.
Prezentuje ona białego człowieka w ubraniu pasującym jak ulał do biura, otoczonego przez sześciu czarnoskórych sprinterów w sportowych ubraniach, ustawionych niczym w blokach zaraz przed rozpoczęciem biegu.
Mimo że reklama została wycofana przez firmę jeszcze przed publikacją w Ameryce Północnej, trafiła do katalogu Della. Intel przyznał, że była błędem.
O ile reklama nie musi być rozumiana jako materiał o charakterze rasistowskim, to u odbiorców wyczulonych na tym punkcie z pewnością może wzbudzić takie skojarzenia. Jakie skojarzenia budzi u Was, możecie sprawdzić oglądając ją poniżej.
Już w czerwcu reklama doczekała się pierwszych "batów" ze strony odbiorców w Europie. Intel pracował nad reklamą wraz z firmą McCann Erickson.
Źródło: EETimes.com - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Intel - kłopoty z niepoprawną reklamą