Interia wprowadza nowy cennik reklamowy i rezygnuje z reklam warstwowych
Grupa Interia wprowadziła nowy cennik reklamowy i zaoferowała w nim rozliczenia reklam w modelu viewable cost per mile (VCPM). Wydawca zrezygnował też z irytującego użytkowników formatu reklam warstwowych.
W komunikacie Interia poinformowała, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów i w zgodzie ze standardem widoczności ustalonym przez IAB, do nowego cennika wprowadzona została możliwość rozliczania reklam w modelu Viewable Cost Per Mile (VCPM).
Oferta oznacza zakup reklam w rozliczeniu za widoczne odsłony, na podstawie statystyk własnych portalu lub zewnętrznych. Wydawca podkreśla, że aby ułatwić reklamodawcom korzystanie z nowego rozwiązania, wprowadzona została jednolita dopłata za rozliczenie VCPM dla wszystkich produktów objętych nowym modelem.
Produkty reklamowe Interii obecnie dostępne w modelu VCPM to:
- wszystkie podstawowe produkty odsłonowe Interii
- wszystkie zasięgowe pakiety odsłon w Interii
- reklamy Audience Targeting (z wyłączeniem reklam Pre Roll)
- wszystkie „Moje Pakiety" - pakiety odsłon na wybranych serwisach tematycznych Interii.
Interia zrezygnowała także z nielubianymi przez użytkowników reklamami warstwowymi, tzw. „z krzyżykiem". Najnowszy cennik nie zawiera produktów takich jak: XHTML, toplayer, commercial break, scroll footer, wszystkich formatów scrollowanych i push-down. Firma zastrzega, że niektóre formy warstwowe dostępne są już tylko w aplikacjach Interii na smartfony.