Internauci skarżą się na serwisy transakcyjne znajomym, a nie firmom
84 proc. internautów korzystających z serwisów transakcyjnych nigdy nie składało oficjalnych pisemnych skarg na zawarte w nich błędy lub niewłaściwą obsługę - wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Polskie Badania Internetu. Jednocześnie aż 96 proc. tych osób negatywne opinie na ten temat przekazywało znajomym.
Tylko co szósty internauta kiedykolwiek zdecydował się na składanie pisemnych skarg na błędy zawarte w serwisach transakcyjnych lub niewłaściwą obsługę w witrynach tego typu. 13 proc. użytkowników sieci kierowało swoje negatywne opinie do konkretnych firm, a 3 proc. do organizacji branżowych lub konsumenckich. Natomiast pozostałe 84 proc. internautów nigdy nie reagowało w ten sposób na podobne nieprawidłowości.
Zamiast przekazywać krytyczne uwagi o serwisach transakcyjnych odpowiedzialnym za nie firmom i organizacjom użytkownicy dzielą się takimi opiniami ze znajomymi. O negatywnych doświadczeniach podczas korzystania ze stron tego typu nie opowiadało nigdy innym osobom tylko 4 proc. internautów, sporadycznie robi to 22 proc., często - 33 proc., a bardzo często - aż 41 proc. z nich. Użytkownicy sieci najczęściej (86 proc. wskazań) wykorzystują w tym celu kontakty bezpośrednie i komunikację przez internet (51 proc.). Nieco rzadziej negatywne opinie o serwisach transakcyjnych zostają umieszczane na forach dyskusyjnych (32 proc. wskazań), stronach internetowych konkretnych firm (21 proc.) i w serwisach społecznościowych (17 proc.).
Ankieta dotycząca korzystania z serwisów transakcyjnych została przeprowadzona przez firmę Polskie Badania Internetu wśród wybranych losowo użytkowników portali onet.pl, wp.pl, interia.pl i gazeta.pl. 90 proc. z 1038 respondentów zadeklarowało korzystanie w ciągu ostatniego roku z witryn tego typu, a w grupie ankietowanych było nieco więcej kobiet oraz osób starszych, mających wyższe wykształcenie i mieszkających w dużych miastach niż wśród ogółu polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: Internauci skarżą się na serwisy transakcyjne znajomym, a nie firmom