Internauci szukają plotek na Pudelku oraz w "Gali" i "Vivie"
Prawie połowa internautów po informacje o gwiazdach zagląda na serwis Pudelek.pl, a ponad 20 proc. czyta w tym celu "Galę" i "Vivę" - wynika z ankiety przeprowadzonej przez PBI. Sieć jest dwa razy bardziej popularnym medium plotkarskim niż telewizja i prasa kolorowa.
85 proc. internautów właśnie w sieci szuka informacji o gwiazdach, natomiast zdecydowanie rzadziej w telewizji (45 proc. wskazań) i kolorowych czasopismach (37 proc.) - pokazuje ankieta przeprowadzona przez PBI. Najpopularniejszym serwisem plotkarskim jest Pudelek.pl, który jako ulubiony wskazuje 48 proc. badanych. Trzy razy mniej internautów preferuje Plotek.pl, 15 proc. ankietowanych najchętniej odwiedza Plejadę, a 14 proc. - Pomponik. Dwie trzecie internautów korzystających z serwisów plotkarskich ogląda zamieszczone w nich zdjęcia, a jedna trzecia - filmiki. Co piąty użytkownik takich witryn ocenia komentarze innych osób, a co siódmy - wpisuje własne opinie.
Z kolei wśród czasopism informujących o gwiazdach najpopularniejsze są "Viva" (24 proc. wskazań) i "Gala" (22 proc.). 14 proc. internautów czyta "Życie na gorąco", a 12 proc. "Party".
Natomiast w internecie najpopularniejszym czasopismem o gwiazdach jest "Gala" - jej serwis wskazuje jako ulubiony 15 proc. użytkowników, o 1 proc. więcej niż witrynę "Vivy". Strona dwutygodnika "Party" cieszy się uznaniem 8 proc. ankietowanych, a serwisy "Super Expressu" i "Faktu" - 6 proc.
Co trzeci internauta, żeby dowiedzieć się czegoś nowego o gwiazdach, korzysta z poświęconych im mediów od czasu do czasu, 23 proc. ankietowanych robi to codziennie, 19 proc. - kilka razy w tygodniu, a 14 proc. nie zdarzyło się to jeszcze nigdy. Internautów najbardziej ciekawią plotki (45 proc. wskazań), afery i skandale oraz perypetie zawodowe dotyczące gwiazd (po 30 proc.). Ze znanych osób nich najbardziej interesującą ankietowanych aktorzy filmowi (57 proc. wskazań) i gwiazdy muzyki (54 proc.), a nieco mniej -aktorzy serialowi (32 proc.), politycy (28 proc.) i sportowcy (25 proc.).
Co dziewiąty polski internauta najchętniej czyta i rozmawia o Dodzie, a co piętnasty - o Angelinie Jolie. Kasia Cichopek jest ulubioną gwiazdą 2,6 proc. ankietowanych, Britney Spears - 2,3 proc., a Robert Kubica - 1,6 proc. Z kolei wśród programów telewizyjnych najpopularniejsze są te emitowane przez TVN, które zajęły sześć pierwszych miejsc w zestawieniu.
Ankieta dotycząca mediów o gwiazdach została przeprowadzona przez Polskie Badania Internetu od 6 do 12 października minionego roku wśród 946 użytkowników portali Gazeta.pl, Interia, o2, Onet i Wirtualna Polska.
Dołącz do dyskusji: Internauci szukają plotek na Pudelku oraz w "Gali" i "Vivie"