Internetowa poczta e-mail walczy o użytkowników z serwisami społecznościowymi
Serwisy oferujące dostęp do poczty e-mail z poziomu strony internetowej dodają coraz to nowe usługi, mające na celu przyciągnięcie większej liczby użytkowników.
Firmy takie jak Yahoo, Microsoft czy należący do Time Warner AOL, pozwalają użytkownikom na korzystanie z takich społecznych funkcji jak śledzenie zachowań znajomych czy też tworzenie własnych profili, które mogą przeglądać inni internauci - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
W ten sposób chcą one zawalczyć o użytkowników serwisów społecznościowych typu MySpace czy Facebook.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w sierpniu bieżącego roku na całym świecie z internetowej poczty e-mail korzystało 542,9 miliona użytkowników, w porównaniu do 483,7 miliona użytkowników serwisów społecznościowych.
Z kolei firma Radicati Group przewiduje, że wliczając serwisy pocztowe nie oparte na Internecie, takie jak udostępniane pracownikom w firmach, do końca obecnego roku na całym świecie będzie 1,4 miliarda aktywnych adresów e-mail.
Z poczty Yahoo korzysta obecnie około 250 milionów użytkowników, a sama firma nazywa swój serwis "największym bezczynnym serwisem społecznościowym na świecie". Według danych firmy tylko 20 procent użytkowników poczty Yahoo korzysta jednocześnie z MySpace, a zaledwie 10 procent z Facebook.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Internetowa poczta e-mail walczy o użytkowników z serwisami społecznościowymi