Intymne zdjęcia hetero- i homoseksualnych kochanków w akcji przeciw przesądom o AIDS
W nowej kampanii francuska organizacja AIDES zwraca uwagę na mylne przesądy dotyczące osób zarażonych wirusem HIV. W serii stylowych zdjęć pokazano pary związane nie tylko uczuciem, ale i wspólną pasją, kampania ma zaś uświadomić społeczeństwu, że wiele osób z HIV nie zaraża wirusem swoich partnerów.
Kampania obejmuje serię czarno-białych fotografii, na których przedstawiono hetero- i homoseksualne pary w nietypowych ujęciach.
Każde ze zdjęć pokazuje dwoje nagich ludzi, których łączy nie tylko uczucie i fizyczna bliskość, ale także wspólna pasja do podejmowania w życiu rozmaitych wyzwań - są uchwyceni w scenach wspólnego nurkowania, po udanym skoku spadochronowym, w trakcie nauki gry na pianinie czy podczas baletowych ćwiczeń.
Autorem zdjęć jest fotograf Mathieu César, który wcześniej pracował dla takich marek jak Louis Vuitton, „Harper's Bazaar” oraz „Vogue”, a kampania została przygotowana przez paryski oddział agencji TBWA na zlecenie AIDES - francuskiej organizacji non – profit wspierającej społeczność osób zarażonych wirusem HIV.
Jak podkreśla w komunikacie Aurélien Beaucamp, szef AIDES nowa kampania jest potrzebna ze względu na pokutujący wciąż we Francji i na świecie stereotyp każący izolować społecznie osoby zarażone HIV. Beaucamp przytacza wyniki sondaży, według których prawie połowa chorych i zarażonych doświadczyła w życiu przejawów nienawiści i odrzucenia z powodu swojej choroby.
Tymczasem, jak podkreśla AIDES strach przed kontaktami z ludźmi z HIV jest w większości wypadków całkowicie nieuzasadniony, bowiem według badań klinicznych większość takich osób w toku prawidłowego leczenia osiąga poziom, w którym nie jest w stanie zarazić innych nawet podczas kontaktów seksualnych bez zabezpieczeń.
O tym, że poruszony w kampanii AIDES problem jest wciąż aktualny świadczy odzew który wywołała ona ze strony ugrupowań prawicowych i konserwatywnych. Wywodzące się z tego nurtu środowiska w rejonie Béziers na południu Francji w odpowiedzi na kampanię AIDES opublikowały plakat przedstawiający ubraną od stóp do głów parę mężczyzny i kobiety z dopiskiem „Miłość powinna być chroniona”. Poniżej zamieszczono przeróbkę hasła przyświecającego Rewolucji Francuskiej i pozostającego do dzisiaj dewizą Francji: „Wolność, Równość, Braterstwo”. W prezentowanej na plakacie wersji ostatnie słowo to „Wierność” sugerujące, że osoby dotknięte HIV nie są wierne swoim partnerom.
Dołącz do dyskusji: Intymne zdjęcia hetero- i homoseksualnych kochanków w akcji przeciw przesądom o AIDS