SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

iProspect przejmuje od Zenitha globalny budżet właściciela Gucci

Firma Kering Group, właściciel takich luksusowych marek, jak Gucci, Balenciaga i Yves Saint Laurent rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała agencję iProspect należącą do holdingu dentsu.

Trwający od lipca br. przetarg obejmował planowanie i zakup mediów dla wszystkich marek firmy na wszystkich rynkach na świecie, na których firma prowadzi działalność. Nacisk w nim położono na innowacje i technologie cyfrowe.

Firma nie ujawniała liczby i nazw uczestniczących w nim agencji. Wiadomo było jedynie, że uczestniczy w nim broniąca budżetu klienta agencja Zenith, należąca do Publicis Groupe.

Kering Group zdecydował się wybrać do współpracy agencję iProspect należącą do holdingu dentsu.

iProspect zajmie się planowaniem i zakupem mediów dla wszystkich marek należących do Kering Group na wszystkich rynkach na świecie. Współpraca obejmuje 42 rynki na świecie i rozpocznie się w I kwartale 2022 roku. Przetarg był nadzorowany przez firmę konsultingową R3.

Według COMvergence, Kering Group wydała 139,5 miliona dolarów na media na całym świecie w 2020 roku. Jednak źródła wskazują, że tegoroczne wydatki będą znacznie wyższe, bliżej 480 milionów euro.

Kering jest właścicielem luksusowych marek, takich jak Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux i Kering Eyewear.

Dobra luksusowe ucierpiały podczas pandemii, ale już zaczęły się odradzać. Ich sprzedaż zmniejszyła się o około jedną piątą w pierwszej połowie 2020 r., ale teraz przewiduje się pełny powrót do poziomów z 2019 r.

Przychody Kering Group w I kwartale 2021 r. wzrosły o 21,4 proc. w ujęciu sprawozdawczym i o 25,8 proc. w porównywalnym ujęciu do 3,89 mld euro, na czele z regionem Azji i Pacyfiku oraz Ameryką Północną.

Wiodącą marką jest Gucci, która odnotowała wzrost przychodów o 26 proc. rok do roku w I kwartale w porównywalnych warunkach i 21,6 proc. w ujęciu sprawozdawczym do 2,2 miliarda euro, również w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Północnej.

Dołącz do dyskusji: iProspect przejmuje od Zenitha globalny budżet właściciela Gucci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl