Irlandia zapłaciła 50 tys. euro za promocję w grze Assassin's Creed (wideo)
Irlandia wydała prawie 50 tys. euro na kampanię marketingową związaną z premierą nowej części znanej gry wideo Assassin's Creed.
W najnowszym dodatku do serii Valhalla „Wrath of the Druids” gracze podróżowali wirtualnie do Irlandii z Grobla Olbrzyma, Benbulben i Wzgórza Tary.
Po raz pierwszy Turystyka Irlandii współpracowała bezpośrednio ze streamerami gier, korzystając z influencerów na popularnej platformie streamingowej Twitch we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Skandynawii.
Organizacja poinformowała, że kampania kosztowała w sumie 49 405 euro, ale odmówiła ujawnienia szczegółowych informacji o tym, ile zapłacono za współpracę poszczególnym influencerom.
Z tej sumy firma Maxmedia otrzymała 1599 euro za pracę nad edycją wideo. Agencja OMD została zatrudniona do zorganizowania kampanii influencer marketingowej.
We Francji Turystyka Irlandii współpracowała ze streamerem o nazwie NotaBene, który miał 5545 widzów podczas swojej dwugodzinnej transmisji na żywo na Twitchu. Nagrane fragmenty tej transmisji na żywo na YouTube i inne materiały związane z Irlandią zgromadziły ponad 50 000 wyświetleń od momentu ich przesłania.
W Niemczech streamer Kaya Yanar przeprowadził zaawansowaną promocję na Instagramie, która wygenerowała ponad 60 000 wyświetleń. Według organizacji, jego transmisja na żywo na Twitchu miała 4440 widzów i prawie 20 000 wyświetleń na YouTube.
W krajach skandynawskich nad kampanią pracował streamer Keebabb - ponad 4000 osób oglądało jego posty na Instagramie, a kolejne 6000 oglądało jego film na YouTube.
Brytyjska część kampanii jest właśnie w toku, podczas gdy ich własne wideo stworzone dla mediów społecznościowych osiągnęło ponad 60 000 wyświetleń i pomogło uzyskać międzynarodowy zasięg.
- Wprowadzając naszą kampanię Assassin's Creed Valhalla chcemy zwrócić uwagę nowej publiczności na Irlandię. Chcemy zwiększyć jej ciekawość lokacjami występującymi w grze i zainspirować ich do przyjścia i odkrywania ich w prawdziwym życiu - informuje Turystyka Irlandii.
Dodano, że współpraca wideo z twórcami gier Ubisoft została zaprojektowana po to, aby utrzymać Irlandię na pierwszym miejscu podczas odmrażania branż po COVID-19, prezentując dziedzictwo Wikingów i spektakularne krajobrazy.
Dołącz do dyskusji: Irlandia zapłaciła 50 tys. euro za promocję w grze Assassin's Creed (wideo)