Jak polscy kibice przeżywali siatkarski mundial w mediach społecznościowych
Od początku zakończonych niedawno siatkarskich mistrzostw świata kibice opublikowali w serwisach Facebook, Instagram i Twitter łącznie 315,9 tys. postów dotyczących turnieju - wynika z zaprezentowanych wczoraj danych Isobar Poland.
Blisko połowa (45 proc.) postów opublikowanych w trakcie siatkarskiego mundialu bezpośrednio dotyczyła reprezentacji Polski. Co ciekawe, trzecim najczęściej wspominanym zespołem przez kibiców w internecie była reprezentacja Iranu.
Najpopularniejszym meczem mistrzostw było finałowe spotkanie pomiędzy Brazylią i Polską, które zgromadziło 79 220 wpisów. Stanowi to 25 proc. wszystkich wpisów w social media na temat siatkarskich Mistrzostw Świata.
Najwięcej wpisów powstało między godziną 22:00 a 23:00 - ponad 21 000. W ciągu minuty po wygranej pojawiło się ponad 7000 wpisów, co daje ponad 110 wpisów na sekundę.
35 proc. wszystkich wpisów odnoszących się do miast, w których rozgrywano mecze, odnosiło się do Katowic.
Najpopularniejszym polskim siatkarzem w social media był MVP turnieju Mariusz Wlazły. Jego nazwisko pojawiło się w 13 027 wpisach dotyczących siatkarzy grających na mistrzostwach. Drugie miejsce pod tym względem zajął Michał Winiarski z wynikiem 10 444 wzmianek.
Najbardziej angażującym postem w mediach społecznościowych podczas trwania mistrzostw było zdjęcie opublikowane na kanale „Trafiła kosa na Kłosa, Karola Kłosa” prowadzonym przez samego siatkarza, które zostało udostępnione ponad 156 razy i zebrało ponad 22 tys. polubień.
Najczęściej wybieranym medium społecznościowym był Twitter, na którym pojawiło się 77 proc. (238 585 wpisów) wszystkich wpisów odnoszących się do mistrzostw. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się Instagram, który zgromadził 13 proc. wszystkich wpisów (40 692), a najrzadziej kibice komentowali na Facebooku - 10 proc. wpisów (31 780).
Na Twitterze najchętniej i najczęściej komentowali mężczyźni (60 proc. wpisów), a kobiety najchętniej publikowały treści w Instagramie (64 proc. wpisów) oraz na Facebooku (60 proc. wpisów).
Dane pochodzą z SocialPylon - autorskiego narzędzia Isobar Poland służącego do monitoringu i zarządzania komunikacją w social media. Przez 3 tygodnie trwania siatkarskiego mundialu kilkunastoosobowy zespół agencji śledził wydarzenia i w zależności od nich poszerzał zakres monitorowanych fanpage’y i fraz, co ułatwiało wyłapywanie np. nowych wydarzeń i gorących tematów. Platforma zbierała informacje z ponad 400 fraz i prawie 90 fanpage’y i profili dotyczących wydarzenia.
Dołącz do dyskusji: Jak polscy kibice przeżywali siatkarski mundial w mediach społecznościowych