SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Janusz Arciszewski - prezes Aster (wywiad)

Janusz Arciszewski, prezes Aster w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl twierdzi, że dzięki profesjonalnym usługom i wysokiej świadomości marki firma wygra na warszawskim rynku z nowymi konkurentami, a więc Vectrą i Multimedia Polska.

Robert Stępowski: Kryzys dotknął i Państwa, czy tej branży, a więc i Państwa firmy on nie dotyczył?
Janusz Arciszewski, prezes Aster: Raczej nie dostrzegamy dużego wpływu kryzysu na naszą działalność. Być może nieco wyhamowała dynamika przyrostu nowych abonentów, ale wciąż jesteśmy zadowoleni z ilości sprzedawanych przez nas usług. To co zauważamy, to wzrost tzw. "złych długów". Część społeczeństwa dotknęły zwolnienia, a to przekłada się na opóźnienia w płatnościach.

Na ten spadek dynamiki ma również wpływ wejście na warszawski rynek dwóch dużych graczy?
Konkurencja, nowe oczekiwania klientów i wyzwania - to są normalne zjawiska rynkowe. Rynek warszawski jest bardzo chłonny, cały czas realizowane są tutaj kolejne inwestycje budowlane, wprowadzają się nowi mieszkańcy. Jestem przekonany, że dzięki profesjonalnym usługom i wysokiej świadomości marki wygrywamy na tym rynku. Poza tym, Aster, jako jedyny operator w Polsce ma pełen pakiet usług telekomunikacyjnych: telewizję cyfrową, w tym HD i VoD, telefonię tradycyjną i komórkową, internet szerokopasmowy i mobilny. Wiele z nich wprowadziliśmy jako pierwsi w Polsce. Mam nadzieję, że pozwoli to nam wygrać z konkurencją, choć rzeczywiście jest ona duża - w niektórych budynkach swoje sieci posiada nawet czterech operatorów.

Jak rozwija się sprzedaż mobilnego internetu i telefonii komórkowej?
Sprzedaż rozwija się według naszych założeń i planów, czyli dobrze. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Trzeba jednak podkreślić, że nigdy nie planowaliśmy być piątym operatorem telefonii komórkowej w kraju. Naszym celem jest dostarczenie klientom pełnej gamy dostępnych na rynku usług telekomunikacyjnych i to nam się udało.

Podobnie jak UPC i Multimedia podniesiecie prędkość internetu?
Dziś nie ma problemów technologicznych z dostarczeniem do mieszkań bardzo szybkiego internetu. Aster sprzedaje już takie usługi klientom biznesowym. Niektórzy z nich korzystają np. z symetrycznych łączy o przepustowości 200Mb/s., których prędkość, na ich życzenie, może być jeszcze zwiększona. Jeśli ktoś potrzebuje światłowodu w domu, czy biurze - to na indywidualnych warunkach możemy wykonać taką usługę.

Usługa VoD dla Państwa jest opłacalna, czy prestiżowa?
To jest biznes i najważniejszy jest wynik finansowy. Póki co plany sprzedażowe są realizowane zgodnie z naszymi zamierzeniami. Wprowadziliśmy usługę VoD w czerwcu br. i z każdym miesiącem przybywa nam klientów, którzy z niej korzystają. Wypożyczalnia VoD jest dostępna na wysokiej klasy dekoderach, które pozwalają odbierać telewizję HD, dodatkowe kanały telewizyjne oraz odkodowują sygnał nadawany w MPEG4.

Ale poniesione koszty na uruchomienie VoD już się zwróciły i teraz tylko zarabiacie?
Nie. Nakłady inwestycyjne jeszcze się nie zwróciły. Drogi jest sam system, a poza tym, tak jak wspomniałem, nasze urządzenia należą do jednych z najnowocześniejszych, a tym samym najdroższych na rynku.

Jak często filmy są wypożyczane?
Bezpłatne filmy są wypożyczane i oglądane niemal cały czas. Od początku wprowadzenia usługi wideo na życzenie, przynajmniej raz skorzystało z niej, już ponad 50 proc abonentów, posiadających dekodery HD lub HD PVR.

Kultowe seriale amerykańskie także będą dostępne w ofercie?
Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami, ale nie należą one do najprostszych. Te najbardziej kultowe seriale są zazwyczaj wciąż emitowane w tradycyjnych stacjach telewizyjnych, więc trudno przekonać właściciela praw do danej produkcji, by zgodził się wszystkie odcinki udostępnić na żądanie.

Jak przyjęła się promocja skierowana do studentów oraz czemu zdecydowaliście się Państwo niedawno obniżyć stawki za połączenia telefoniczne?
Promocja studencka nie jest niczym nowym. Prowadzimy ją po raz kolejny przynajmniej z kilku powodów. Pierwszy z nich jest czysto biznesowy - studentom oraz osobom wynajmującym mieszkania oferujemy możliwość zawarcia umowy na 9 miesięcy. Zależy nam na budowaniu relacji z młodym odbiorcą naszych usług, który często po studiach zostanie już w Warszawie, kupi mieszkanie i zechce korzystać z usług sprawdzonego operatora.
Co do obniżki stawek za połączenia telefoniczne, to była to decyzja podyktowana wymogami rynku. Spadły koszty, dlatego podobnie jak inni operatorzy obniżyliśmy ceny.

Planujecie jakieś inwestycje?
Cały czas inwestujemy. W tym roku na ten cel przeznaczyliśmy 100 mln zł i te pieniądze wydamy. Głównie będą to nakłady związane z modernizacją istniejącej sieci i zakupem sprzętu do odbioru nowoczesnych usług telewizyjnych. Chcemy, by klienci Aster, mieli dostęp do usług najwyższej jakości.

Dołącz do dyskusji: Janusz Arciszewski - prezes Aster (wywiad)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl