„Kevin sam w domu” hitem Świąt, TVP1 i Polsat na czele rynku
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia była TVP1, ale w grupie 16-49 wygrał Polsat. Najwięcej widzów zgromadził nadany w Polsacie “Kevin sam w domu”, hitami były też programy informacyjne Jedynki. Polacy w tym roku oglądali jednak w Święta telewizję o 9 minut krócej niż rok temu.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku podczas Świąt Bożego Narodzenia - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 12,20 proc., czyli o 6,73 proc. niższym niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,26 proc. udziału po wzroście o 0,98 proc.
Trzecie miejsce zajął TVN (8,73 proc. udziału, spadek o 3,43 proc.). Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, spadła z drugiej na czwartą pozycję. Jej udział zmalał o 26,36 proc. do 8,10 proc. Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TVN7 (4,22 proc., wzrost o 9,04 proc.). Na dziewiątym miejscu ulokowała się zaś TVP Rozrywka z wynikiem na poziomie 2,13 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,25 proc. po wzroście o 8,28 proc. Stacja ta awansowała z miejsca drugiego. Z pozycji pierwszej na drugą spadł TVN, notujący zmniejszenie udziału o 5,36 proc. do 10,78 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (9,69 proc. udziału, wzrost o 3,75 proc.) i TVP2 (7,23 proc., - 28,49 proc.). Ósme miejsce zajął kanał muzyczny Polo TV, którego wynik poszedł do góry aż o 67,77 proc. do 2,03 proc.
|
25-12-2014 - 26-12-2014 |
25-12-2015 - 26-12-2015 |
||
Wszyscy 4+ |
||||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
1 141 431 |
13,08% |
1 042 545 |
12,20% |
Polsat |
800 317 |
9,17% |
791 506 |
9,26% |
TVN |
788 749 |
9,04% |
745 949 |
8,73% |
TVP2 |
960 127 |
11,00% |
691 883 |
8,10% |
TVN7 |
338 113 |
3,87% |
360 678 |
4,22% |
TV PULS |
301 224 |
3,45% |
358 370 |
4,19% |
TV4 |
314 163 |
3,60% |
248 633 |
2,91% |
TVP INFO |
198 328 |
2,27% |
239 859 |
2,81% |
TVP Rozrywka |
172 577 |
1,98% |
181 897 |
2,13% |
TVN24 |
137 805 |
1,58% |
158 065 |
1,85% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
|
16-49 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polsat |
386 497 |
10,39% |
412 372 |
11,25% |
TVN |
423 735 |
11,39% |
394 797 |
10,78% |
TVP1 |
347 165 |
9,34% |
355 078 |
9,69% |
TVP2 |
375 851 |
10,11% |
264 919 |
7,23% |
TVN7 |
174 116 |
4,68% |
187 110 |
5,11% |
TV PULS |
151 989 |
4,09% |
156 352 |
4,27% |
TV4 |
156 964 |
4,22% |
135 377 |
3,69% |
Polo TV |
45 122 |
1,21% |
74 542 |
2,03% |
TVP Seriale |
61 144 |
1,64% |
65 801 |
1,80% |
TVP Rozrywka |
65 869 |
1,77% |
62 631 |
1,71% |
Najwięcej widzów w Święta Bożego Narodzenia zgromadziły serwisy informacyjne TVP1 - „Teleexpress” nadany 26 grudnia br. obejrzało 4 mln widzów, a „Wiadomości” 25 grudnia br. wybrało 3,89 mln osób. Trzecia lokata należała do teleturnieju TVP1 „Jaka to melodia?”, który w Drugi Dzień Świąt śledziło 3,54 mln widzów, a oczko niżej znalazł się specjalny odcinek programu Jedynki „Rolnik szuka żony” (3,48 mln oglądających).
|
25-12-2015 - 26-12-2015 |
|||||
|
Wszyscy 4+ |
|||||
Tytuł |
stacja |
dzień |
początek |
koniec |
AMR |
SHR % |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
26-12-2015 |
17:00:05 |
17:15:17 |
3 996 917 |
31,28% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
25-12-2015 |
19:30:06 |
19:56:56 |
3 894 677 |
25,33% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ |
TVP1 |
26-12-2015 |
17:34:02 |
18:16:59 |
3 541 619 |
26,60% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ |
TVP1 |
26-12-2015 |
18:33:16 |
19:18:57 |
3 483 637 |
24,25% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
25-12-2015 |
20:06:19 |
20:12:57 |
3 210 682 |
19,98% |
FAMILIADA /TELETURNIEJ/ |
TVP2 |
26-12-2015 |
14:00:00 |
14:31:47 |
2 644 681 |
21,65% |
JEDZIEMY NA ŚWIĘTA - KABARET SKECZÓW MĘCZĄCYCH I GOŚCIE /KABARET/ |
TVP2 |
26-12-2015 |
20:14:40 |
21:04:31 |
2 625 151 |
16,58% |
FAKTY |
TVN |
25-12-2015 |
19:00:06 |
19:21:30 |
2 417 227 |
16,67% |
WYDARZENIA |
Polsat |
25-12-2015 |
18:50:06 |
19:16:39 |
2 408 011 |
16,78% |
PO PIERWSZE JEDYNKA |
TVP1 |
26-12-2015 |
19:23:14 |
19:26:41 |
2 144 596 |
14,37% |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
|
16-49 |
|||||
Tytuł |
stacja |
dzień |
początek |
koniec |
AMR |
SHR % |
JEDZIEMY NA ŚWIĘTA - KABARET SKECZÓW MĘCZĄCYCH I GOŚCIE /KABARET/ |
TVP2 |
26-12-2015 |
21:21:06 |
22:10:40 |
1 227 160 |
18,11% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ |
TVP1 |
26-12-2015 |
18:33:16 |
19:18:57 |
1 191 216 |
20,67% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
25-12-2015 |
19:30:06 |
19:56:56 |
1 171 801 |
18,58% |
RED 2 /FILM SENS.FRA.KAN.USA/ |
TVN |
25-12-2015 |
20:00:23 |
22:17:41 |
1 096 755 |
16,09% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
26-12-2015 |
17:00:05 |
17:15:17 |
1 096 661 |
21,85% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
25-12-2015 |
20:06:19 |
20:12:57 |
1 057 577 |
15,81% |
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/ |
Polsat |
25-12-2015 |
16:42:49 |
18:44:48 |
1 029 518 |
20,31% |
EPOKA LODOWCOWA - MAMUCIA GWIAZDKA /FILM ANIM.USA/ |
Polsat |
25-12-2015 |
20:08:39 |
20:29:18 |
1 024 234 |
15,09% |
PADA SHREK /FILM ANIM.USA/ |
Polsat |
25-12-2015 |
20:40:35 |
21:07:39 |
1 015 814 |
14,63% |
WYDARZENIA |
Polsat |
25-12-2015 |
18:50:06 |
19:16:39 |
994 369 |
17,00% |
Dane o wigilijnych hitach, czasie oglądania telewizji w Święta i wydatkach reklamowych na kolejnej podstronie.
Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem Świąt, TVP1 i Polsat na czele rynku
Podobno Polska jest krajem demokratycznym i mamy wolność słowa więc Polacy mają prawo wyrażać własne poglądy.
Polacy są bardzo mądrym narodem odpornym na propagandę mediów III RP.