Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki
Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych po dwóch miesiącach br. były wyższe od tych osiągniętych w ub.r. o ponad 12 proc. Największy wzrost zanotowały indoor, kina i radio. Spadły zaś wpływy dzienników.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu i lutym br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł, czyli 12,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największe wpływy miała jak zawsze telewizja - wyniosły one o 2,1 mld zł, czyli 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Na reklamę w stacjach radiowych marketerzy wydali w omawianym okresie 19,3 proc. więcej niż rok temu - 916,6 mln zł.
O 14,6 proc. wzrosły z kolei przychody reklamowe magazynów - do 461,4 mln zł. Kina zarobiły 21 proc. więcej - 368,5 mln zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 13 proc., do 223,2 mln zł.
Największy wzrost wpływów miała branża indoorowa - jej przychody były wyższe o 45 proc. i wyniosły prawie 9 mln zł.
Wciąż maleją przychody z reklam dzienników, które przez pierwsze dwa miesiące br. zarobiły 196,7 mln zł, czyli 5 proc. mniej w skali roku.
Z prognoz ZenithOptimedia Group wynika, że wartość rynku reklamowego w 2016 roku w Polsce wzrośnie o ok. 3,5 proc. , do blisko 7 mld zł netto. ZOG prognozuje, że wzrosną m.in. wydatki na reklamę telewizyjną, radiową i internetową, a spadną nakłady na prasę i outdoor.
Wydatki reklamowe w mediach |
|||
(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2015 |
I-II 2016 |
zmiana proc. |
Telewizja |
1 951 962 987 zł |
2 125 787 800 zł |
8,9 |
Radio |
768 359 884 zł |
916 598 411 zł |
19,3 |
Gazety |
207 102 644 zł |
196 727 585 zł |
-5 |
Magazyny |
402 525 891 zł |
461 371 700 zł |
14,6 |
Outdoor |
197 590 349 zł |
223 238 009 zł |
13 |
Kina |
304 500 202 zł |
368 456 603 zł |
21 |
Indoor |
6 194 950 zł |
8 980 500 zł |
45 |
razem |
3 838 236 907 zł |
4 301 160 608 zł |
12,1 |
Dołącz do dyskusji: Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki