Kino Polska TV z 64,3 mln zł wpływów i 36,1 mln zł zysku w I połowie br.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała 64,3 mln zł wpływów sprzedażowych i 36,1 mln zł zysku netto, a sama spółka Kino Polska TV - 68,9 mln zł przychodów i 6,1 mln zł zysku. Wzrost swoich jednostkowych wyników firma tłumaczy m.in. lepszymi wynikami nadawcy stacji Zoom TV.
Według wstępnych, szacunkowych danych wpływy sprzedażowe spółki Kino Polska TV zwiększyły się w skali roku z 64,12 do 68,94 mln zł, zysk operacyjny - z 5,31 do 8,33 mln zł, natomiast zysk netto - z 3,3 do 6,1 mln zł.
- Na wyżej wskazane wyniki spółki za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2018 r. wpływ ma przede wszystkim wzrost wyników wypracowanych przez kanał Zoom TV oraz pozytywny wpływ różnic kursowych, który został w części zniwelowany wyższymi kosztami finansowania - podano w komunikacie giełdowym firmy.
W styczniu br. Kino Polska TV za 10 mln zł kupiło od PIKE pozostałe 30 proc. udziałów spółki nadającej kanał Zoom TV, stając się jej jedynym właścicielem. Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym półroczu Zoom TV zanotował 0,36 proc. udziału w rynku oglądalności, o 114,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zysk mocno w górę po przejęciach
Z kolei cała grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła w pierwszej połowie br. wzrost przychodów sprzedażowych z 59,03 do 64,31 mln zł, zysk operacyjny - z 8,24 do 38,47 mln zł, a zysk netto - z 6,23 do 36,06 mln zł.
Skąd tak duży wzrost zysku? Firma w komunikacie jako przyczynę oprócz wyników Zoom TV i pozytywnych różnic kursowych wymienia „aktualizację wyceny posiadanego dotychczas udziału w jednostce zależnej na dzień bilansowy” (nie podano, o którą spółkę chodzi). Zaznacza przy tym, że jest to wycena tymczasowa i może „ulec zmianie po zakończeniu procesu alokacji ceny nabycia”.
W czerwcu br. Kino Polska TV za 32 mln zł kupiło od Agory 41,41 proc. akcji Stopklatki. W efekcie ma już 82,64 proc. akcji tej spółki.
Kino Polska TV emituje grupę kanałów pod markami Kino Polska i Filmbox oraz stacje tematyczne. Firma zdecydowanie więcej zarabia ze sprzedaży praw do emisji jej stacji niż z reklam - w pierwszym kwartale br. wpływy z pierwszego źródła wyniosły 21,3 mln zł, a z drugiego 6,52 mln zł (przychody z pozostałych źródeł miały wartość 2,9 mln zł).
Większościowym akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International (ma 66 proc. akcji). W piątek kurs akcji spółki na warszawskiej giełdzie wzrósł o 7,31 proc. do 11,75 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 232,9 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV z 64,3 mln zł wpływów i 36,1 mln zł zysku w I połowie br.