SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Komunikacja wewnętrzna wg pracowników kluczem do sukcesu firmy

Co czwarty pracownik średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce nie czuje się wystarczająco poinformowany o działaniach prowadzonych przez swojego pracodawcę, a 71% uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami - wynika z badania SW Research.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zdecydowana większość pracowników (71%) jest zdania, że firma nie osiągnie sukcesu rynkowego bez otwartej i partnerskiej komunikacji wewnętrznej.

Wśród najważniejszych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie i wpływających na efektywność biznesową znajdują się: skuteczna komunikacja z pracownikami (42% wskazań), jawność celów stawianych osobom i zespołom (35%) oraz możliwość zgłaszania pomysłów i usprawnień przez pracowników (35%). Co czwarty menedżer lub specjalista chciałby natomiast zostać włączony w podejmowanie decyzji dotyczących firmy. Co piąty pracownik (23%) dostrzega zaś rosnące znaczenie nowoczesnych technologii i uważa, że ich stosowanie usprawnia procesy biznesowe.

2 na 3 pracowników uważa, że to menedżerowie i kierownicy działów powinni odpowiadać za skuteczną komunikację z pracownikami. Co piąty ankietowany wskazał na specjalistę ds. komunikacji wewnętrznej, a co dziesiąty – na zarząd lub prezesa. Im większa firma, tym większe znaczenie ma osoba dedykowana temu obszarowi. 19% pracowników średnich firm uważa, że komunikacją wewnętrzną powinni zarządzać specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej, podczas gdy w korporacjach zatrudniających powyżej 500 pracowników ten odsetek jest nieco wyższy i wynosi 23%. Odwrotnie jest w przypadku menedżerów, którym większą rolę przypisuje się w średnich firmach (68% wskazań), a nieco mniejszą w tych największych (64%). Otwartych na dialog szefów działów doceniają sami pracownicy – 3/4 zapytanych uważa, że najlepiej pracuje się z przełożonym, który chce rozmawiać i traktuje współpracowników jak partnerów a nie podwładnych.

Firmy od wielu lat przeznaczają ogromne budżety na budowanie wizerunku zewnętrznego, a jak wynika z badania, część z nich zapomina o komunikacji z pracownikami, czyli najważniejszymi ambasadorami marki. Choć 46% zapytanych czuje się dostatecznie poinformowanych o działaniach prowadzonych przez swoich pracodawców, to 28% jest przeciwnego zdania.

Badanie "Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie emplo, w dniach 19-24 maja 2017 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza miała charakter celowy. Badanie zrealizowano wśród osób w wieku 20-65 lat, będących pracownikami firm: średnich (zatrudniających od 50 do 250 pracowników), dużych (zatrudniających od 250 do 500 pracowników) oraz korporacji (zatrudniających powyżej 500 osób). Zrealizowano łącznie 528 wywiadów.

Dołącz do dyskusji: Komunikacja wewnętrzna wg pracowników kluczem do sukcesu firmy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maria Prószyńska
Smutne, że pomimo istnienia tak wielu platform służących komunikacji wciąż jest ona problemem w wielu firmach. Najgorzej gdy szefostwo nie wykazuje inicjatywy, by ją usprawnić. https://kamflex.pl/blog/66#3-sposoby-na-usprawnienie-komunikacji-w-firmie
0 0
odpowiedź
User
polka
Komunikacja w firmie jest bardzo ważnym elementem, myślę, że każdy powinien zwrócić na to uwagę :)

_________________________
pbx - https://focustelecom.pl/wirtualna-centrala/
0 0
odpowiedź
User
resstor
Ważne jest by nie traktować pracowników jak swoich podwładnych, nie tłamsić ich, by czuli sie dobrze w firmie i byli bardziej otwarci w komunikacji. Komunikacja wewnętrzna jest bardzo ważna i powinna być jednym z priorytetów!

______________________________________________
VoIP dla firm https://focustelecom.pl/blog/telefon-voip-w-firmie/
0 0
odpowiedź