SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Płatne telewizje tracą użytkowników. Prawie 2 miliony w pierwszym kwartale 2022 roku

W pierwszym kwartale 2022 roku operatorzy płatnych kanałów telewizyjnych w USA zanotowali odpływ użytkowników na poziomie 1,95 mln – wynika z danych Leichtman Research Group. To oznacza utrwalenie trendu obserwowanego od kilku lat, na czele dostawców tracących widzów są Comcast, DirectTV i Dish.

Firma analityczna Leichtman Research Group podała, że najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA, reprezentujący 93 proc. rynku, stracili ok. 1,95 mln abonentów netto w pierwszym kwartale 2022 r., w porównaniu do straty w wysokości 1,91 mln w analogicznym okresie 2021 r. i 1,96 mln w pierwszym kwartale 2020 r.

Trend się umacnia

Według szacunków czołowi amerykańscy dostawcy płatnej telewizji mają obecnie ok. 74,1 mln abonentów - siedem największych firm kablowych gromadzi 40,5 mln odbiorców, inne tradycyjne usługi płatnej telewizji mają 26,2 mln użytkowników, a czołowi publicznie zgłoszeni dostawcy usług płatnej telewizji dostarczanej przez internet (vMVPD) mają 7,4 mln abonentów.

Zgodnie z raportem, najwięksi dostawcy telewizji kablowej stracili netto 825 tys. odbiorców w pierwszym kwartale 2022 r., w porównaniu do straty 780 tys. abonentów rok wcześniej.

Inne tradycyjne usługi płatnej telewizji straciły netto 623 tys. subskrybentów. Z kolei największe firmy vMVPD straciły 507 tys. abonentów w pierwszym kwartale br.

Czytaj także: Telewizor w niemal wszystkich polskich domach, połowa z nas ma dwa odbiorniki. Chcemy kupować coraz większe

Wśród dostawców, którzy zanotowali największy odpływ użytkowników są Comcast (512 tys.), DirectTV (300 tys.) oraz DishTV (228 tys.).

- Straty netto płatnej telewizji w wysokości około 1,95 mln w pierwszym kwartale były podobne do wyników w podobnych okresach 2021 i 2020 roku – zaznaczył w komunikacie Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group. - W ciągu ostatniego roku czołowi dostawcy płatnej telewizji odnotowali stratę netto w wysokości ponad 4,73 mln abonentów, podobną do straty w wysokości około 4,82 mln w roku poprzednim.

Czytaj także: Nina Terentiew o Polsat SuperHit Festiwal 2022: przygotowujemy go wspólnie ze słuchaczami oraz kupującymi płyty

Dołącz do dyskusji: Płatne telewizje tracą użytkowników. Prawie 2 miliony w pierwszym kwartale 2022 roku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycho
Nie wiem czy w Polsce się orientują jak droga jest ta płatna telewizja w USA. Przykładowo pakiet select (średni) w Optimum tv należącym do Altice kosztuje (bez żadnych promocji) 130 dolarów miesięcznie. Do tego dochodzi koszt dekodera - 11 dolarów od sztuki miesięcznie a jak ktoś chce nagrywać to musi zapłacić dodatkowo od 13 do 20 dolarów miesięcznie. Nic dziwnego że miliony odchodzą od kablówek.
0 0
odpowiedź
User
anna
@rycho, ten trend będzie coraz większy na całym świecie. W USa prawie każdy linearny kanał TV jest naszpikowany reklamami (w Polsce zresztą też) i dlatego klientela powoli odchodzi do platform VOD. W USA dodatkowo internet stacjonarny jest drogi, więc części klienteli wystarcza tamtejsza naziemna DTV.
0 0
odpowiedź
User
Pawel
Odchodzenie od tvn24 też się już zaczyna.
0 0
odpowiedź