Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 16 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku była TVP1, w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Najwięcej widzów zgromadził mecz piłkarski Polska - Finlandia.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 25 a 27 marca br. był mecz towarzyski w piłce nożnej Polska - Finlandia, który w Wielką Sobotę obejrzało 4,13 mln widzów, co przełożyło się na 30,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajęły sobotnie „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 3,73 mln osób, a trzeci był też nadawany w Jedynce „Teleexpress” (3,64 mln widzów w Lany Poniedziałek).
Na piątej lokacie znalazł się pilotowy odcinek trzeciej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”, który do TVP1 przyciągnął w Niedzielę Wielkanocną przed telewizory 3,06 mln widzów.
W top 10 najpopularniejszych pozycji podczas Świąt Wielkanocnych nie znalazł się żaden film fabularny. Ogółem w tym zestawieniu Jedynka umieściła aż osiem programów, pozostałe dwa nadawane zostały w TVN.
| Wszyscy 4+ | |||||
Tytuł | Stacja | Data | Początek | Koniec | AMR | SHR% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA | TVP1 | 26-03-2016 | 17:25:19 | 19:22:40 | 4 129 819 | 30,58% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 26-03-2016 | 19:30:33 | 19:53:01 | 3 725 823 | 25,77% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 28-03-2016 | 17:00:01 | 17:15:21 | 3 636 884 | 33,21% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 28-03-2016 | 20:01:38 | 20:09:31 | 3 103 349 | 19,93% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ | TVP1 | 27-03-2016 | 21:35:15 | 22:24:59 | 3 062 833 | 20,60% |
BODO /SER.BIOGR.POL./ | TVP1 | 27-03-2016 | 20:26:52 | 21:21:24 | 2 538 052 | 16,58% |
FAKTY | TVN | 26-03-2016 | 19:00:04 | 19:21:38 | 2 477 585 | 17,20% |
PROGNOZA POGODY | TVP1 | 27-03-2016 | 20:15:58 | 20:18:58 | 2 397 390 | 16,28% |
MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./ | TVN | 26-03-2016 | 20:01:25 | 21:54:01 | 2 296 336 | 15,13% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 27-03-2016 | 18:39:46 | 19:22:50 | 2 191 295 | 17,85% |
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało także do meczu Polska-Finlandia, który zgromadził tutaj 1,51 mln widzów i miał 28,26 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła filmowi „Bruce Wszechmogący” z widownią na poziomie 1,14 mln osób, który Polsat pokazał w Lany Poniedziałek. Trzeci był program „Rolnik szuka żony” (1,12 mln widzów)
W tym rankingu znalazły się po cztery pozycje TVP1 i Polsatu oraz dwie pokazane w TVN.
| 16-49 | |||||
Tytuł | Stacja | Data | Początek | Koniec | AMR | SHR% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA | TVP1 | 26-03-2016 | 17:25:19 | 19:22:40 | 1 511 436 | 28,26% |
BRUCE WSZECHMOGĄCY /KOM.USA/ | Polsat | 28-03-2016 | 20:15:07 | 22:19:18 | 1 138 893 | 16,98% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ | TVP1 | 27-03-2016 | 21:35:15 | 22:24:59 | 1 118 627 | 17,31% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 26-03-2016 | 19:30:33 | 19:53:01 | 1 094 327 | 19,39% |
EPOKA LODOWCOWA WIELKANOCNE NIESPODZIANKI /FILM ANIM.USA/ | Polsat | 26-03-2016 | 19:40:47 | 20:01:25 | 1 077 810 | 19,05% |
SMERFY 2 /FILM.FAM.USA/ | Polsat | 26-03-2016 | 20:03:28 | 22:09:24 | 1 075 720 | 17,42% |
MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./ | TVN | 27-03-2016 | 19:59:29 | 21:32:58 | 1 060 595 | 17,32% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 28-03-2016 | 17:00:01 | 17:15:21 | 1 003 848 | 22,86% |
FAKTY | TVN | 26-03-2016 | 19:00:04 | 19:21:38 | 989 778 | 17,80% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | Polsat | 28-03-2016 | 19:20:46 | 19:23:45 | 910 465 | 16,77% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 11,87 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 3,57 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,17 proc., niższym o 7,19 proc. Trzeci był TVN (8,80 proc.; - 0,79 proc.), zaś czwarta była TVP2 (6,89 proc.), która zanotowała największy spadek wśród stacji tzw. wielkiej czwórki, wynoszący 22,15 proc.
Wzrost wynoszący aż 18,86 proc. zanotowała TV Puls, która awansowała z szóstego na piąte miejsce, notując 4,60 proc. udziału.
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 10,79 proc., po spadku o 5,43 proc. Drugie miejsce zajął TVN (10,60 proc. udziału; w górę o 2,81 proc.), a trzecia była TVP1 (9,16 proc.; - 4,78 proc.).
| Wszyscy 4+ | |
| SHR % | |
stacja | 04-06.04.2015 | 26-28.03.2016 |
TVP1 | 12,31% | 11,87% |
Polsat | 9,88% | 9,17% |
TVN | 8,87% | 8,80% |
TVP2 | 8,85% | 6,89% |
TV PULS | 3,87% | 4,60% |
TVN7 | 3,89% | 3,80% |
TV4 | 3,55% | 3,58% |
TVN24 | 2,13% | 2,58% |
TVP INFO | 2,73% | 2,46% |
Puls 2 | 1,65% | 2,02% |
Wirtualnemedia.pl | ||
| 16-49 | |
| SHR % | |
stacja | 04-06.04.2015 | 26-28.03.2016 |
Polsat | 11,41% | 10,79% |
TVN | 10,31% | 10,60% |
TVP1 | 9,62% | 9,16% |
TVP2 | 7,99% | 5,87% |
TV PULS | 4,54% | 4,71% |
TV4 | 4,33% | 4,28% |
TVN7 | 4,35% | 4,11% |
Puls 2 | 1,88% | 2,21% |
TVP Seriale | 1,55% | 2,13% |
Polo TV | 1,70% | 2,05% |
Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna US Pharmacia - jej wydatki w okresie od 26 do 28 marca br. wyniosły 8,84 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (8,67 mln zł), a trzecie - koncern Unilever (8,38 mln zł).
26-03-2016 - 28-03-2016 | |
korporacja | Wydatki w zł (brutto) |
US PHARMACIA INC. | 8 842 835 |
POLKOMTEL SA | 8 673 810 |
UNILEVER | 8 379 926 |
NESTLE | 7 217 751 |
PEPSICO | 6 771 568 |
AFLOFARM | 6 631 419 |
T-MOBILE POLSKA SA | 5 360 683 |
POLPHARMA | 5 190 812 |
MASPEX WADOWICE | 4 419 939 |
TELEWIZJA POLSAT | 4 414 205 |
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 7 minut i 25 sekundy, czyli o około 16 minut krócej niż rok wcześniej. W tym roku podczas Wielkanocy panowały wiosenne temperatury i było raczej słonecznie, natomiast rok temu było zimniej oraz występowały liczne opady atmosferyczne.
Dołącz do dyskusji: Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia