SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 16 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku była TVP1, w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Najwięcej widzów zgromadził mecz piłkarski Polska - Finlandia.

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 25 a 27 marca br. był mecz towarzyski w piłce nożnej Polska - Finlandia, który w Wielką Sobotę obejrzało 4,13 mln widzów, co przełożyło się na 30,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajęły sobotnie „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 3,73 mln osób, a trzeci był też nadawany w Jedynce „Teleexpress” (3,64 mln widzów w Lany Poniedziałek).

Na piątej lokacie znalazł się pilotowy odcinek trzeciej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”, który do TVP1 przyciągnął w Niedzielę Wielkanocną przed telewizory 3,06 mln widzów.

W top 10 najpopularniejszych pozycji podczas Świąt Wielkanocnych nie znalazł się żaden film fabularny. Ogółem w tym zestawieniu Jedynka umieściła aż osiem programów, pozostałe dwa nadawane zostały w TVN.

 

Wszyscy 4+

Tytuł

Stacja

Data

Początek

Koniec

AMR

SHR%

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA

TVP1

26-03-2016

17:25:19

19:22:40

4 129 819

30,58%

WIADOMOŚCI

TVP1

26-03-2016

19:30:33

19:53:01

3 725 823

25,77%

TELEEXPRESS

TVP1

28-03-2016

17:00:01

17:15:21

3 636 884

33,21%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

28-03-2016

20:01:38

20:09:31

3 103 349

19,93%

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

27-03-2016

21:35:15

22:24:59

3 062 833

20,60%

BODO /SER.BIOGR.POL./

TVP1

27-03-2016

20:26:52

21:21:24

2 538 052

16,58%

FAKTY

TVN

26-03-2016

19:00:04

19:21:38

2 477 585

17,20%

PROGNOZA POGODY

TVP1

27-03-2016

20:15:58

20:18:58

2 397 390

16,28%

MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./

TVN

26-03-2016

20:01:25

21:54:01

2 296 336

15,13%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

27-03-2016

18:39:46

19:22:50

2 191 295

17,85%


W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało  także do meczu Polska-Finlandia, który zgromadził tutaj 1,51 mln widzów i miał 28,26 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła filmowi „Bruce Wszechmogący” z widownią na poziomie 1,14 mln osób, który Polsat pokazał w Lany Poniedziałek. Trzeci był program „Rolnik szuka żony” (1,12 mln widzów)
W tym rankingu znalazły się po cztery pozycje TVP1 i Polsatu oraz dwie pokazane w TVN.

 

16-49

Tytuł

Stacja

Data

Początek

Koniec

AMR

SHR%

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA

TVP1

26-03-2016

17:25:19

19:22:40

1 511 436

28,26%

BRUCE WSZECHMOGĄCY /KOM.USA/

Polsat

28-03-2016

20:15:07

22:19:18

1 138 893

16,98%

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

27-03-2016

21:35:15

22:24:59

1 118 627

17,31%

WIADOMOŚCI

TVP1

26-03-2016

19:30:33

19:53:01

1 094 327

19,39%

EPOKA LODOWCOWA WIELKANOCNE NIESPODZIANKI /FILM ANIM.USA/

Polsat

26-03-2016

19:40:47

20:01:25

1 077 810

19,05%

SMERFY 2 /FILM.FAM.USA/

Polsat

26-03-2016

20:03:28

22:09:24

1 075 720

17,42%

MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./

TVN

27-03-2016

19:59:29

21:32:58

1 060 595

17,32%

TELEEXPRESS

TVP1

28-03-2016

17:00:01

17:15:21

1 003 848

22,86%

FAKTY

TVN

26-03-2016

19:00:04

19:21:38

989 778

17,80%

SPORT /SERWIS SPORT./

Polsat

28-03-2016

19:20:46

19:23:45

910 465

16,77%


Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 11,87 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 3,57 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,17 proc., niższym o 7,19 proc. Trzeci był TVN (8,80 proc.; - 0,79 proc.), zaś czwarta była TVP2 (6,89 proc.), która zanotowała największy spadek wśród stacji tzw. wielkiej czwórki, wynoszący 22,15 proc.

Wzrost wynoszący aż 18,86 proc. zanotowała TV Puls, która awansowała z szóstego na piąte miejsce, notując 4,60 proc. udziału.

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 10,79 proc., po spadku o 5,43 proc. Drugie miejsce zajął TVN (10,60 proc. udziału; w górę o 2,81 proc.), a trzecia była TVP1 (9,16 proc.; - 4,78 proc.).

 

Wszyscy 4+

 

SHR %

stacja

04-06.04.2015

26-28.03.2016

TVP1

12,31%

11,87%

Polsat

9,88%

9,17%

TVN

8,87%

8,80%

TVP2

8,85%

6,89%

TV PULS

3,87%

4,60%

TVN7

3,89%

3,80%

TV4

3,55%

3,58%

TVN24

2,13%

2,58%

TVP INFO

2,73%

2,46%

Puls 2

1,65%

2,02%

Wirtualnemedia.pl

 

16-49

 

SHR %

stacja

04-06.04.2015

26-28.03.2016

Polsat

11,41%

10,79%

TVN

10,31%

10,60%

TVP1

9,62%

9,16%

TVP2

7,99%

5,87%

TV PULS

4,54%

4,71%

TV4

4,33%

4,28%

TVN7

4,35%

4,11%

Puls 2

1,88%

2,21%

TVP Seriale

1,55%

2,13%

Polo TV

1,70%

2,05%


Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna US Pharmacia  - jej wydatki w okresie od 26 do 28 marca br. wyniosły 8,84 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (8,67 mln zł), a trzecie - koncern Unilever (8,38 mln zł).

26-03-2016 - 28-03-2016

korporacja

Wydatki w zł (brutto)

US PHARMACIA INC.

8 842 835

POLKOMTEL SA

8 673 810

UNILEVER

8 379 926

NESTLE

7 217 751

PEPSICO

6 771 568

AFLOFARM

6 631 419

T-MOBILE POLSKA SA

5 360 683

POLPHARMA

5 190 812

MASPEX WADOWICE

4 419 939

TELEWIZJA POLSAT

4 414 205

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 7 minut i 25 sekundy, czyli o około 16 minut krócej niż rok wcześniej. W tym roku podczas Wielkanocy panowały wiosenne temperatury i było raczej słonecznie, natomiast rok temu było zimniej oraz występowały liczne opady atmosferyczne.

Dołącz do dyskusji: Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
Bodzio 2,5 mln? Na Wspólnej ma chyba mniej więcej tyle...
odpowiedź
User
ccc
Po co puszczać w święta premierowe odcinki, przecież od lat zaniżają one średnią oglądalność wszystkim programom...
odpowiedź
User
Zawiedziona Widzka
buahaha to Bodo oglądalnością osiągnął wynik Klanu!!! Nie no, gratulacje. Piękny przykład jak wydaje się pieniądze, ogromne pieniądze w błoto! Taki schrzanić samograj jakim było życie Bodo. Bardzo zawiódł mnie ten serial. Pomijając aktorów, nie ma co się nad nimi pastwić, scenariusz zwyczajnie leży.
odpowiedź