„Kuchnia” po relaunchu: nowe tematy, rubryki i autorzy, odświeżona czcionka i makieta
W czwartek ukazuje się kwietniowe, odmienione wydanie miesięcznika „Kuchnia. Magazyn dla smakoszy” (Agora). Pismo ma odświeżoną szatę graficzną, pojawią się także nowe rubryki i tematy. Magazyn ma promować m.in. niemarnowanie żywności.
Ewa Wagner, redaktor naczelna „Kuchni” mówi, że dbałość o niemarnowanie jedzenia jest dzisiaj jednym z ważniejszych trendów: zarówno kulinarnych, ale i społecznych. Dlatego redakcja postawi na ten temat duży nacisk.
- Nasi autorzy będą stale uzupełniać swoje przepisy o wskazówki dotyczące wykorzystywania resztek. Będziemy namawiali czytelników nie tylko do smacznego gotowania, ale i do robienia rozsądnych zakupów i znacznego ograniczenia wyrzucania żywności - dodaje Wagner.
W magazynie wprowadzone zostają tematy związane ze zdrowiem. - Rozszerzamy tematykę pisma o diety funkcjonalne, spełniające oczekiwania osób, które nie mogą lub nie chcą jeść konkretnych produktów. Zadbamy również o tych smakoszy, którzy nie mają czasu na długie gotowanie lub szukają pomysłów na przygotowanie pysznego i prostego obiadu do pracy lub do szkoły. Więcej uwagi poświęcimy gastronomii - co miesiąc polecimy kilka restauracji z różnych regionów Polski, które zostały sprawdzone przez naszych wysłanników. Do tego dział o podróżach kulinarnych rozszerzymy o propozycje z Polski - dodaje Ewa Wagner.
W „Kuchni” pojawią się nie tylko nowe tematy, lecz i rubryki. Nowością będzie dział poświęcony prostym posiłkom do pracy i do szkoły. Redakcja krytycznie odniesie się do diet, a także cyklicznie będzie proponować dania uwzględniające ograniczenia, jakimi podlega coraz większa liczba osób. W kwietniowym wydaniu będzie to dieta bez glutenu - na 18 stronach czytelnicy znajdą najważniejsze informacje i przepisy na dania bezglutenowe.
Nowością jest także ocenianie restauracji. Na łamach kolejnych wydań miesięcznika redakcja będzie polecać lokale w całym kraju, wyróżniające się stabilną jakością. W każdym numerze znajdzie się rozmowa z przedstawicielem branży na temat współczesnej gastronomii i trendów rynkowych. W kwietniowym wydaniu będą to: ukraińskie restauracje we Wrocławiu, kulinarna relacja z Lyonu oraz kuchnia Tomasza Olszewskiego z poznańskiej restauracji Concordia Taste. Nowością będzie też comiesięczny przegląd sprzętu gospodarstwa domowego - w najnowszym numerze będzie to przegląd robotów wielofunkcyjnych.
Odświeżeniu ulega wygląd pisma. - Zmieniamy szatę graficzną, aby lepiej zaprezentować nowe treści magazynu. Czcionka będzie bardziej pojemna i łatwiejsza do czytania. Wprowadzimy też nową typografię, żeby w piśmie - oprócz rzetelnych informacji - pojawił się element lekkości i zabawy. Zupełnie nowe winiety rubryk będą służyć lepszej nawigacji i orientacji w treściach. Do współpracy zaprosimy najlepszych fotografów i ilustratorów - opisuje Katarzyna Trzeszczkowska, kierownik artystyczna miesięcznika „Kuchnia”.
Na początku roku do grona współpracowników pisma dołączyli Tomasz Prange-Barczyński (z magazynu „Ferment” - w „Kuchni” pisze felietony o winie) oraz Marieta Marecka (autorka książek kulinarnych i programów w nc+, w „Kuchni” prowadzi rubrykę „Kuchnia na słodko”).
Nowe wydanie pisma wesprze promocja w prasie (czasopisma Agory, „Co Jest Grane 24”), w internecie (media społecznościowe, magazyn-kuchnia.pl), w radiu (radiostacje Agory), w telewizji (Kuchnia+), na nośnikach reklamy zewnętrznej cityInfo.TV i w kinach sieci Helios. Kampanię przygotował dział marketingu pionu Czasopisma Agory.
Z danych ZKDP wynika, że w listopadzie 2017 roku sprzedaż ogółem „Kuchni” wynosiła 13 032 egz.
Dołącz do dyskusji: „Kuchnia” po relaunchu: nowe tematy, rubryki i autorzy, odświeżona czcionka i makieta