SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kupując polskie produkty dajesz pracę

Od 24 lutego aż do momentu akcesji Polski do Unii Europejskiej będzie trwać kampania społeczna prowadzona pod hasłem - "Kupując polskie produkty dajesz pracę"

Kampania zachęca Polaków, aby wybierali towary wyprodukowane w Polsce, bowiem postępowanie takie tworzy nowe miejsca pracy i buduje siłę polskiej gospodarki. Pomysłodawcą, koordynatorem i autorem kampanii jest krakowska agencja reklamowa DEMO Effective Launching.

Rozpoczęcie kampanii reklamowej poprzedziły badania, które zostały przeprowadzone przez DEMO wspólnie z TNS OBOP. Polakom zadano w nich pytanie - na jakie cechy zwraca Pan/i uwagę wybierając produkt podczas codziennych zakupów? Miejsce produkcji, jako istotny czynnik wpływający na decyzje zakupowe, wskazało zaledwie 5 proc. Polaków.

"Przeprowadzone badania pokazują, że istnieje bardzo duża dysproporcja między faktycznymi zachowaniami Polaków w sklepie, a ich deklaracjami. Warto przypomnieć, że ponad 80 proc. Polaków zgadza się ze stwierdzeniem - staram się kupować produkty krajowe, jeśli mam taką możliwość. Świadczy to o istnieniu olbrzymiego potencjału, który można stosunkowo łatwo odblokować i zamienić deklaracje na działanie" - mówi Jacek Sadowski, Dyrektor Generalny agencji DEMO Effective Launching.

Do kupowania towarów wyprodukowanych w Polsce ma zachęcić konsumentów konkretna korzyść. Jest nią praca, którą mają ludzie zatrudnieni przy wytworzeniu danego produktu. Bardzo obrazowo pokazuje to spot telewizyjny. W jego pierwszym kadrze widzimy kobietę kupującą jabłko. Potem akcja zaczyna się cofać przedstawiając drogę jabłka do sklepu i ludzi, którzy przy tym pracowali.

"Wybór jabłka nie był przypadkowy. To produkt symboliczny, silnie kojarzący się z Polską, ale jednocześnie nie powiązany jednoznacznie z jednym producentem. Jest to jednocześnie produkt codziennego użytku. Pokazujemy dzięki temu, że nawet kupując tak zwykły towar, jak jabłko, każdy może dać pracę wielu ludziom" - wyjaśnia Jacek Sadowski.

Organizatorzy kampanii podkreślają, że to ostatnia chwila na przeprowadzenie kampanii zachęcającej do kupowania polskich produktów. Unia Europejska zakazuje prowadzenia w krajach członkowskich akcji promujących produkty wyłącznie jednego kraju.

"Mieszkańcy innych krajów Unii już dawno zrozumieli, że kupowanie produktów krajowych wspiera rodzimy rynek pracy i gospodarkę. Zbudowaniu tej świadomości służyły lata promowania patriotyzmu zakupowego wśród własnych obywateli. My na uświadomienie polskim konsumentom siły ich własnych pieniędzy mamy zaledwie dwa miesiące. Jeśli jednak kampania się powiedzie, to pomoże polskim firmom w tak ważnym momencie, jak wejście Polski do Unii. Wesprze także polski rynek pracy" - zapowiada Jacek Sadowski z DEMO.

Kampania będzie olbrzymim wydarzeniem medialnym. Już w tym momencie wsparły ją największe polskie media - TVP, TVN, Polsat, Polskie Radio, Radio Zet, RMF, Rzeczpospolita - które udostępniły swoją powierzchnię reklamową za darmo. Cały czas przyłączają się nowi partnerzy medialni. W kampanię zaangażował się także TNS OBOP - który przeprowadził badania na potrzeby kampanii, oraz ITI Film Studio - który wyprodukował spot reklamowy. Organizator kampanii - firma DEMO - zachęca również inne media i wszystkich, którzy chcieliby wesprzeć kampanię, do przyłączenia się do akcji, ponieważ to od siły kampanii zależy jej skuteczność.

Dołącz do dyskusji: Kupując polskie produkty dajesz pracę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl