SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fortuna przez dalsze trzy lata sponsorem głównym Legii Warszawa, zapłaci 20 proc. więcej

Firma Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie przedłużyła o trzy lata, do końca sezonu 2021/2022, umowę, w ramach której jest sponsorem głównym klubu piłkarskiego Legia Warszawa. Wartość nowej umowy będzie o ponad 20 proc. wyższa niż obecnej.

Od lewej: Konrad Komarczuk i Dariusz Mioduski, fot. Jacek Prondzynski/Legia.com Od lewej: Konrad Komarczuk i Dariusz Mioduski, fot. Jacek Prondzynski/Legia.com

Fortuna jest sponsorem głównym Legii Warszawa od początku 2014 roku. Obecna umowa obowiązuje do końca bieżącego sezonu. Klub i firma zdecydowały się przedłużyć ją o trzy lata i rozszerzyć współpracę.

Nowy kontrakt zakłada m.in. stworzenie wspólnego budżetu marketingowego. Legia podkreśliła, że roczna wartość nowej umowy jest o ponad 20 proc. wyższa niż obecnie.

Jako sponsor główny Fortuna jest obecna ze swoim logo m.in. na przodzie koszulek Legii Warszawa. Firma jest też w innych formach promowana przy okazji meczów klubu i w jego mediach własnych.

- Legia to bez wątpienia najbardziej popularna drużyna piłkarska w Polsce, posiadająca kibiców w całym kraju, dlatego naturalnym krokiem jest dla nas chęć dotarcia do nich poprzez silny sponsoringowy związek z warszawskim klubem - uzasadnia Konrad Komarczuk, prezes Fortuny.

- Nasza strategia marketingowa zakłada wspieranie polskiego futbolu, z czego wynika kluczowe miejsce Legii oraz Fortuna 1 Ligi wśród organizacji sportowych, które sponsorujemy. Ostatnie lata współpracy między Fortuną a Legią, zwieńczone były wieloma wspólnymi sukcesami klubu ze stolicy. Mam nadzieję, że ta dobra passa będzie trwała, a nowa umowa wesprze mistrzów Polski w dalszym rozwoju sportowym i organizacyjnym - dodaje.

Firma sponsorem tytularnym I ligi piłkarskiej (w praktyce to drugi poziom rozgrywkowy) jest od połowy ub.r., umowę podpisano na trzy sezony.

 

Legia Warszawa podkreśla, że według raportu firmy Sponsoring Insight w ub.r. dla swoich partnerów marketingowych wygenerowała 180 mln zł ekwiwalentu reklamowego, z czego 71 mln zł przypadło na Fortunę. Logotypy partnerów klubu były eksponowane w 48 tys. przekazów medialnych, 19 tys. razy w telewizji, w prawie 3 tys. artykułów prasowych i w 26 tys. publikacji internetowych.

- Nowa umowa Legii z Fortuną jest bez wątpienia największą umową, jaką kiedykolwiek podpisano w polskiej piłce klubowej i pokazuje pozycję naszych marek na polskim rynku. Nasze wieloletnie partnerstwo dowodzi skuteczności biznesowej tej formy sponsoringu - podkreśla Dariusz Mioduski, właściciel i prezes Legii.

- W ciągu 5 lat dotychczasowej współpracy Legia wypracowała dla głównego sponsora ponad 400 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego. W samym 2018 roku wartość ta wyniosła ponad 71 mln zł, a od przyszłego sezonu będzie jeszcze znacząco większa, bo mecze Legii wracają do telewizji publicznej, gdzie czeka na nie kilkumilionowa publiczność - dodaje.

Sponsorami oficjalnymi Legii są marki Królewskie, 4Move (z producentem tego napoju umowę podpisano w połowie ub.r.) i Cashback World, a partnerami - Pepsi, Toyota, Came, Enel-Med., Holiday Inn i Ele Taxi.

Od połowy 2017 do połowy ub.r. Legia Warszawa z reklam zanotowała 27,11 mln zł przychodów (przy łącznych wpływach wynoszących 110,43 mln zł), a rok wcześniej - 27,55 mln zł.

Legia w ostatnich latach jest zdecydowanie najsilniejszym klubem piłkarskim w Polsce - od 2013 roku tylko raz nie zdobyła mistrzostwa, w tym okresie cztery razy zwyciężyła też w Pucharze Polski.

Dołącz do dyskusji: Fortuna przez dalsze trzy lata sponsorem głównym Legii Warszawa, zapłaci 20 proc. więcej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kibol
No to te firmy omijam z daleka. Nie będę wspierał najbardziej znienawidzonego klubu w Polsce.
0 0
odpowiedź