Lidl znów sprzedaje nieperfekcyjne warzywa
W ofercie sklepów Lidl Polska pojawiły się ponownie niekształtne i niedoskonałe warzywa. W ten sposób detalista chce wesprzeć polskich rolników.
Sieć sklepów Lidl wprowadza do sprzedaży nieperfekcyjne warzywa. Są to selery, buraki i marchewki, które mają nietypowe i niedoskonałe (czyli spełniające określone normy) kształty.
W ten sposób detalista chce wesprzeć w okresie przedświątecznym polskich rolników, którzy niejednokrotnie nie mogą odsprzedać zebranych płodów rolnych, bo np. ich kształty odbiegają od tych ustalonych normami (są np. pokrzywione, zbyt małe lub zbyt wyrośnięte).
Taką akcję Lidl prowadził już wcześniej. Najpierw ta sieć sklepów wykupiła od jednego z rolników buraki, których nie mógł sprzedać do sklepów, bo nie mieściły się w kalibrze 3-6 cm. Potem Lidl w podobny sposób kupił i sprzedawał w swoich placówkach marchewki.
"Nieperfekcyjne" warzywa dostępne są w sklepach Lidl Polska od 12 grudnia br. do wyczerpania zapasów. Marchewkę, buraki czy selery można kupić w cenie 6,99 zł za opakowanie zawierające 3 kg. Opakowanie zawiera mix warzyw, czyli buraki, marchew i selery.
Równolegle Lidl prowadzi projekt pod hasłem „Kupuję, nie marnuję”. Akcja polega na tym, że obniżane są ceny produktów, których termin przydatności do spożycia zbliża się ku końcowi. Część takiej żywności przekazywana jest również organizacjom pomocowym, np. Caritas Polska czy Federacji Polskich Banków Żywności.
W zeszłym roku finansowym, zakończonym w lutym br., Lidl Polska osiągnął wzrost przychodów o 12,7 proc. do 26,9 mld zł, a jego zysk netto zmalał z 1,69 do 1,28 mld zł. Spółka wypłaciła 355 mln zł dywidend zaliczkowych. Liczba jej pracowników zwiększyła się o 1,2 tys. do 22 tys.
Liczba sklepów stacjonarnych Lidla w Polsce jesienią ub.r. przekroczyła pułap 800.
Dołącz do dyskusji: Lidl znów sprzedaje nieperfekcyjne warzywa