LinkedIn popularniejszy dzięki kryzysowi
Serwis społecznościowy dla profesjonalistów LinkedIn zanotował ostatnio wzrost popularności w związku z kryzysem ekonomicznym. Liczba użytkowników strony zwiększyła się o jedną czwartą, a ich aktywność jest wyższa o 15 proc.
Skupiający profesjonalistów głównie z branży biznesowej i reklamowej serwis społecznościowy LinkedIn cieszy się od września większą popularnością niż wcześniej. Kryzys ekonomiczny i zapowiedzi redukcji zatrudnienia w tym sektorze spowodowały, że swoje konta zakłada w witrynie więcej osób, a jej dotychczasowi użytkownicy częściej z niej korzystają.
Wiosną i latem obecnego roku LinkedIn zyskiwał milion nowych użytkowników w ciągu 20 dni, natomiast we wrześniu tyle internautów zakładało konta w serwisie już w dwa tygodnie. Aktywność osób korzystających z witryny wzrosła w ostatnich dwóch miesiącach o 15 proc. - o tyle zwiększyła się bowiem liczba zaproszeń do poszczególnych grup tematycznych i całej społeczności.
- Niepewna sytuacja ekonomiczna podkreśliła znaczenie utrzymywania kontaktów w branży biznesowej i wymiany informacji w jej obrębie - uzasadnia Kevin Ayres, dyrektor zarządzający LinkedIn w Europie. Na wzrost popularności witryny wpływ mają też prognozy zwolnień pracowników w sektorze usług finansowych i reklamowych.
LinkedIn czerpie dochody z zamieszczania reklam i ogłoszeń pracy, udostępniania płatnych funkcjonalności i usługi korporacyjnej Recruiter. Z serwisu korzysta obecnie 30 mln użytkowników, z czego 7 mln z Europy.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn popularniejszy dzięki kryzysowi