Listonosze Poczty Polskiej testują elektryczne pojazdy
Listonosze Poczty Polskiej z wybranych miast w Polsce rozpoczęli testy elektrycznych pojazdów w swojej codziennej pracy. Są to m.in. skutery, małe pojazdy i rowery.
Elektryczne pojazdy dostali do dyspozycji listonosze w Łodzi, Warszawie, Tomaszowie Mazowieckim, Konstantynowie Łódzkim, Raszynie, Nowym Dworze Mazowieckim, Piastowie, Radomiu oraz Pabianicach.
Do udziału w testach Poczta Polska wybrała pojazdy elektryczne od 8 producentów i dystrybutorów tego typu urządzeń obecnych na polskim rynku(wśród nich są m.in. Arcus&Romet Group, S.A.M. Polska. W sumie przetestowanych zostanie 15 pojazdów, wśród nich znajdują się skutery, małe pojazdy oraz rowery. Mają ułatwić pracę listonoszy. Posłużą w szczególności do przewozu listów i mniejszych przesyłek paczkowych. Niewykluczone, że w przyszłości spółka zdecyduje się na ich zakup.
– Poczta Polska prowadzi projekt „Elektromobilność”, by jak najlepiej być przygotowanym do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu”. Liczymy nie tylko na oszczędności, ale także na to, że Spółka będzie postrzegana jako dbająca o lokalne społeczności i zainteresowana pozytywnym wpływem na środowisko poprzez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza – mówi członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel. - Jednocześnie bardzo zależy nam na poprawie komfortu pracy pocztowców, dlatego testujemy użyteczność pojazdów w codziennej pracy listonoszy i kurierów - dodaje.
To kolejny etap realizowanego przez spółkę projektu „Elektromobilność”. W kwietniu rozpoczęły się testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Testy to był swoisty „poligon doświadczalny” dla kierowców i pracowników obsługi technicznej i ładowania, jak również producentów, którzy nieodpłatnie użyczyli swoje pojazdy.
Każdy z testujących kierowców po zakończeniu kilkudniowego okresu użytkowania wypełniał ankietę, w której miał możliwość dokonania oceny pojazdu. Oceniał m.in. pojazd według poszczególnych parametrów techniczno-użytkowych (przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy itp.), jak też miał możliwość sporządzenia krótkiego opisu przebiegu testu i ogólnej charakterystyki pojazdu. – Dzięki testom sprawdziliśmy, które pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg i jakie ich parametry techniczno-użytkowe są szczególnie przydatne w działalności operacyjnej naszej firmy. W przyszłym roku rozpoczniemy pozyskiwanie elektrycznych aut. Pierwsze pojazdy, które mają znaleźć się we flocie Poczty Polskiej będą o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - zapowiada Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za logistykę i infrastrukturę.
W myśl ustawy z 11 stycznia 2018 roku o elektormobilności i paliwach alternatywnych, Polska stawia na rozwój elektromobilności i zasilania pojazdów paliwami alternatywnymi. Przyjęte w ustawie rozwiązania, takie jak np. strefy czystego transportu, powodują konieczność stopniowej wymiany floty zasilanej paliwami tradycyjnymi na zasilanie alternatywne. Podobne regulacje do wymienionej ustawy o elektromobilności wprowadzone zostały w większości krajów Unii Europejskiej. Skutkiem tego jest powszechne wprowadzanie do floty, pojazdów elektrycznych np. w pocztach Niemiec, Francji, Danii co jest poprzedzane szczegółowymi testami.
Dołącz do dyskusji: Listonosze Poczty Polskiej testują elektryczne pojazdy