Łukasz Wołek: pięć faktów o millenialsach, które powinien znać każdy marketer
W jaki sposób oferować produkty młodym ludziom? To niewątpliwie trudne pytanie, na które marketingowcy poszukują odpowiedzi w wielu miejscach, nawet podczas rozmów z sekretarką. Pięć istotnych informacji o zwyczajach konsumenckich tzw. millenialsów przedstawia Łukasz Wołek z agencji Abanana.
Millenialsi to osoby urodzone w latach 1980-2000. W przeważającej części są to dorastające nastolatki, które torują sobie drogę przez wczesną dorosłość. Co ważniejsze, są tymi, którzy napędzą konsumpcję w najbliższej przyszłości. Jeśli więc teraz millenialsi wybiorą markę, mogą jej pozostać wierni aż do końca życia. To bardzo dobra wiadomość dla marketerów, bo oznacza szansę na zwiększenie wypływów w budżecie.
Odwołując się do badań przeprowadzonych przez Advertising Age, Rita Lobo z The New Economy pisze, że pokolenie millenium wyda aż 10 bln dolarów w życiu, co czyni wydatki tej generacji największymi w historii. Określa tę grupę jako idealną dla marek. Osoby z tego pokolenia są młode, dobrze poinformowane i mają pieniądze, ponieważ jeszcze nie ugrzęźli pod ciężarem hipoteki i dzieci.
Wielka szansa marketerów polega na tym, że millenialsi stanowią potężną część populacji. Prawie jedna czwarta Amerykanów (24,7 proc.) zalicza się do tego pokolenia. Przypuszcza się, że w Wielkiej Brytanii za kilka lat do generacji będzie należało 17 mln osób. Pewne staje się zatem, że marki, aby osiągnąć sukces, powinny być na bieżąco z ich zachowaniami i wyborami.
#1 Millenialsi spędzają 18 godzin dziennie na konsumpcji mediów
Kanały social media są preferowanym narzędziem używanym dla tzw. „zabicia czasu”. 71 proc. badanych twierdzi, że korzystają z szerokiego wachlarza portali społecznościowych na co dzień. 60 proc. z nich ogląda telewizję, a 53 proc. słucha radia. Zaskakujące jest to, że jedynie 49 proc. osób korzysta z smsów, emaila, chatu czy aplikacji.
#2 User Generated Content (UGC) - jest tam, gdzie wzrok odbiorcy
User Generated Content jest bardziej atrakcyjny dla marketerów niż reklama, gdyż wydaje się bardziej wiarygodny. Na dodatek uwielbiają go millenialsi! Według raportu przeprowadzonego przed Ipsos i Crowdtap, 30 proc. ich dziennego zużycia jest przeznaczane na treści produkowane przez ich rówieśników. Średnio na przeglądaniu cotentu millenialsi spędzają 5,4 godziny na dzień. Content jest również bardziej zapamiętywany (50 proc.) niż w przypadku innych typów danych (37 proc.) i bardziej wiarygodny (59 proc.) niż w innych rodzajach tekstów (39 proc.). Marketerzy powinni wykorzystać to na swoją korzyść.
#3 Znaczenie doświadczeń vs towary
53 proc. millenialsów w Wielkiej Brytanii badanych przez thisisinkling stwierdziło, że wolą wydawać pieniądze na doświadczenia niż produkty fizyczne, których są właścicielami. Co więcej, 62 proc. jest zdania, że będą zwiększać budżet na doświadczenia w tym roku. Co za tym idzie, marketerzy powinni kłaść większy nacisk na ludzkie podejście do biznesu. Może dobrze byłoby organizować imprezy, dzięki którym klienci mogą doświadczyć marki z pierwszej ręki?
#4 Etyka w biznesie i wartości
Nie, osoby z generacji Millenium nie tylko spędzają czas na robieniu sobie selfie czy śledzeniu newsów na temat sióstr Kardashian. 70 proc. młodych konsumentów upewnia się, że etyka i wartości firmy, od której nabywają produkt, są zgodne z ich własnymi przekonaniami. Kiedy użytkownik będzie miał do wyboru dwa produkty w tej samej cenie, wybierze ten, z którego przekonaniami będzie mu bardziej po drodze.
#5 Lojalność jest w cenie
Zdobycie lojalności millennialsów powinno być nadrzędnym celem każdej marki. Jednakże lojalność ma swoją cenę, a jest nią znakomita obsługa klienta. Badanie to wykazało rozbieżność między płcią: Mężczyźni wolą być lojalni wobec firmy, która sprawia, że ich życie staje się łatwiejsze poprzez np. aplikacje, filmy instruktażowe, samouczki. Kobiety większy nacisk stawiają na jakość obsługi.
Różnica jest również pomiędzy dwoma grupami millenialsów: młodszymi (16-24 lat) i starszymi (24-35 lat). Jest bardziej prawdopodobne, że osoby z młodszej grupy pozostaną lojalne w stosunku do marek, które rozdają gratisy i zniżki. Dla starszych ważniejsze może być to, czy firma jest przyjazna środowisku.
Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana
Dołącz do dyskusji: Łukasz Wołek: pięć faktów o millenialsach, które powinien znać każdy marketer