Maciej Sip: SEAT prowadzi największą ofensywę marketingową w swojej historii
Obecna ofensywa produktowa SEAT-a to największe takie wydarzenie w historii marki. Jeszcze nigdy SEAT nie stał przed tak obiecującymi perspektywami dynamicznego rozwoju. Na polskich drogach w 2017 roku pojawi się tak wiele nowych SEAT-ów, jak nigdy dotąd - opisuje Maciej Sip, dyrektor marketingu marki SEAT w Volkswagen Group Polska.
Na ten rok SEAT zapowiada ofensywę marketingową. Jak duży wzrost wydatków reklamowych to oznacza?
Maciej Sip: Obecna ofensywa produktowa SEAT-a to największe takie wydarzenie w historii marki. Jeszcze nigdy SEAT nie stał przed tak obiecującymi perspektywami dynamicznego rozwoju. Oczywiście wiąże się to z większymi wydatkami na komunikację do Klienta, których wyrazem jest m.in. share of voice większy niż share of market. Warto przy tym wspomnieć, że z roku na rok wszystkie kampanie SEAT biją rekordy statystyk w historii marki w Polsce.
Które modele SEAT-a będą najmocniej reklamowane w br.? Ile pojawi się nowych modeli?
Na polskich drogach w 2017 roku pojawi się tak wiele nowych SEAT-ów, jak nigdy dotąd. Będą to przede wszystkim najpopularniejsze nasze modele: Leon po faceliftingu, nowa generacja kultowej Ibizy, a także pierwszy SUV SEAT-a – Ateca – w sportowej wersji, będącej ucieleśnieniem pełnego dynamiki charakteru marki, czyli FR. Tym niemniej pod koniec roku dołączy do nich kolejne auto, którego w gamie SEAT-a jeszcze nie było – crossover o nazwie Arona.
Telewizja nadal jest najważniejszym kanałem komunikacji SEAT-a? Ma w budżecie reklamowym marki podobny udział jak na całym rynku reklamowym, czyli ok 50 proc.?
Telewizja stanowi bardzo duży element naszego splitu mediowego, gdyż jest jak dotąd najefektywniejszym medium budującym świadomość i wizerunek nowych aut marki. Polskie społeczeństwo jest typowym społeczeństwem obrazkowym i do polskich kierowców najbardziej przemawia atrakcyjne przedstawienie auta w ruchu, w akcji. Niemniej jednak stawiamy bardzo duży nacisk również na inne kanały komunikacji – zarówno kampanie radiowe, jak i internetowe przekazują ważne informacje dotyczące cen i atrakcyjnych ofert finansowania naszych aut, zapraszając jednocześnie Klientów do świata marki. To zaś jest w dzisiejszych realiach absolutnie kluczowe.
Jakie zmiany nastąpiły w ostatnich latach w podziale budżetu reklamowego SEAT-a w mediach? Mocno wzrósł udział internetu, z uwagi na rozwój wideo i social media, a zmalało znaczenie prasy?
Staramy się być z naszą komunikacją tam, gdzie nasz Klient i kierować właściwy przekaz przez właściwe kanały. Ważna jest dla nas nie tylko ilość, ale i jakość przekazu marketingowego. Dlatego inwestujemy w udział internetu, stawiamy coraz mocniej na mobile oraz programmatic buying. Nie zaniedbujemy jednak żadnego medium, ale raczej staramy się wykorzystać każde z nich zgodnie z jego przeznaczeniem. Poprzez rozwój video i social mediów jesteśmy w stanie efektywnie angażować naszych Konsumentów, ale korzystamy oczywiście również z komunikacji w telewizji, radio oraz w prasie.
Na początku br. globalną obsługę reklamową SEAT-a przejęła agencja C14torce, należąca do sieci DDB Worldwide. Przyniesie to znaczące zmiany w komunikacji marki?
Gorąco na to liczymy, taki był też cel wyłonienia nowej agencji do obsługi marki. Jestem przekonany, że zmiany te zaobserwujemy już podczas kampanii wprowadzenia piątej generacji legendarnej Ibizy – to duże wyzwanie dla nowej agencji, która jednocześnie będzie mogła pokazać pełnię swojego potencjału. Nowa Ibiza jest świetnym pretekstem do opowiedzenia o filozofii i wartościach SEAT-a, gdyż to szczególne auto już od trzydziestu lat stanowi samą esencję marki. Pragniemy, aby wszyscy dowiedzieli się, że SEAT to Barcelona, słoneczny charakter, designerska i barwna mozaika kolorów i kształtów, kosmopolityczny charakter, energia. Nowa Ibiza jest idealnym ucieleśnieniem tego wszystkiego.
Jakie kluczowe cechy marki SEAT są eksponowane w komunikacji reklamowej? Czy planowane są jakieś zmiany w pozycjonowaniu marki?
W naszych kampaniach eksponujemy przede wszystkim wyrazisty design i dynamikę naszych samochodów oraz unikalne połączenie niezawodności i charyzmy, wywodzącej się z naszego hiszpańskiego rodowodu. Chcemy, aby Polacy odczytywali SEAT-a jako markę oferującą samochody wysokiej jakości; takie, na których naprawdę można polegać – a do tego idealnie wyrażające ich nietuzinkową osobowość. Stoją za nami naprawdę dobre, wysokiej jakości produkty – a do tego są to produkty przystępne cenowo, na które Polaków stać.
W zakresie sponsoringu SEAT nadal będzie skupiał się na kategorii sportowej? Jakie są obecnie najważniejsze projekty sponsoringowe marki?
Obecnie nie skupiamy się na działaniach sponsoringowych - pragniemy efektywnie pokazać nasze nowości. Sport pozostaje jednak jednym z potencjalnych obszarów aktywności marketingowej w nadchodzących latach.
Dlaczego firma zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży akcesoria SEAT Collection. Są one szeroko dostępne także w Polsce? Jakie są ich wyniki sprzedażowe?
Akcesoria SEAT Collection są uzupełnieniem naszych samochodów. Poprzez ich różnorodność i jakość pokazujemy, kim jest kierowca SEAT. Dla nas SEAT to styl życia i własna droga manifestująca się w domenie znacznie szerszej niż motoryzacja. To pozytywne i inteligentne spojrzenie na świat, chęć wprowadzenia do swojego otoczenia kolorów i nowych doświadczeń, kontakt z innymi ludźmi. To właśnie ucieleśniają wszystkie akcesoria i gadżety, jakie oferujemy także w Polsce. Pokazują człowieka wyjątkowego, który w życie swoje i wszystkich wokół wprowadza powiew nowości i świeżości – człowieka SEAT.
Dołącz do dyskusji: Maciej Sip: SEAT prowadzi największą ofensywę marketingową w swojej historii
jak my ten zakręt wyrobimy, to jo nie wiem!"