SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)

Media społecznościowe na zawsze zmieniły styl komunikacji marketingowej. Jak odnajdują się w gąszczu „społecznościówek” czołowi polscy marketerzy? Czy pamiętają  marketing sprzed ery Facebooka i Snapchata? Pytamy o to w nowym cyklu na łamach portalu Wirtualnemedia.pl.

Filip FiedorowFilip Fiedorow

W pierwszym odcinku cyklu kwestionariusz wypełnia Filip Fiedorow, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.

Z pracy przed erą mediów społecznościowych pamiętam najbardziej…
Działania marketingowe były nastawione na budowanie świadomości marek, produktów, rozwiązań. Często realizowano akcje promocyjne, a komunikacja nie była tak bardzo nastawiona na interakcje z konsumentami, czy też na spersonalizowany przekaz, jak to ma miejsce obecnie. Dominowała komunikacja masowa, oparta o kanały tradycyjne, takie jak TV, prasa, radio, outdoor. Były to czasy tworzenia jednego przekazu do wielu anonimowych odbiorców, a myślenie o komunikacji nie zakładało tworzenia wielu scenariuszy interakcji konsumenta z marką.

Kanał social media, który w komunikacji marketingowej cenię najbardziej...
Myśląc o najbardziej znaczących dla komunikacji marketingowej kanałach społecznościowych, jako pierwsze przychodzą mi myśl oczywiście te największe – Facebook, YouTube oraz Instagram. Głównie dlatego, że pozwalają nam na wygenerowanie dużych zasięgów i precyzyjne targetowanie reklam. Dedykowanych jest im również najwięcej narzędzi zewnętrznych, umożliwiających projektowanie ciekawych kampanii. Nie zapominam jednak o potencjale jaki kryje w sobie Snapchat, w przypadku młodszej grupy docelowej, czy LinkedIn w przypadku biznesu.

Media społecznościowe w mojej pracy...
Traktuję jako niezbędny element media mix.

Co najbardziej doceniam w mediach społecznościowych...
Szybkość przekazu, personalizację komunikacji, precyzyjność targetowania kampanii, interakcję i dialog, zaangażowanie odbiorców, budowanie lojalności, rekomendacje znajomym.

Media społecznościowe w komunikacji marketingowej najbardziej zmieniły...
Szybkość dotarcia do odbiorcy z komunikatem (real-time marketing). Pozwalają na otrzymywanie natychmiastowej informacji zwrotnej oraz bezpośredni dialog z odbiorcą. Dlatego są zarazem miejscem, w którym „wybuchają” i toczą się kryzysy.

Największy mit na temat mediów społecznościowych…
„Tylko płatne formy przekazu działają”. Uważam, że ciekawy, autentyczny content, który jest bliski prawdziwym potrzebom konsumenta, potrafi wygenerować szeroki, organiczny zasięg i wysokie zaangażowanie.

Czy social media sprzedają…
Zdecydowanie tak. Z resztą z liczbami się nie dyskutuje. Social media sprzedają nie tylko w formie bezpośredniej przy wykorzystaniu postów typowo reklamowych i sprzedażowych, ale również w formie pośredniej, poprzez zwiększenie zaangażowania i wzrost lojalności konsumentów. Coraz więcej zakupów dokonujemy przez Internet, a social media oferują nam coraz to nowsze narzędzia sprzedażowe – formaty postów, reklam, możliwość pozyskiwania leadów, informacji o naszych konsumentach. Potencjał sprzedażowy social mediów z pewnością sporo jeszcze urośnie.

Po pracy z mediów społecznościowych korzystam...
Dość często, ponieważ lubię znać narzędzia wykorzystywane w marketingu i ich nowe możliwości. Tym bardziej, że zmiany, które w nich zachodzą są bardzo dynamiczne. Niemal codziennie pojawiają się nowe funkcje przydatne również w komunikacji marketingowej. Prywatnie jestem codziennym użytkownikiem Spotify, Instagrama, YouTube, Facebooka, biznesowo LinkedIna.


Filip Fiedorow - posiada doświadczenie w prowadzeniu zespołów marketingowych największych polskich oraz europejskich marek. Tworzył i zarządzał kampaniami uznanymi za przełomowe w polskiej reklamie. Przed dołączeniem do IKEA Retail Filip Fiedorow kierował działem marketingu sieci Lidl Polska przez 3 lata, realizując m.in. kampanie z udziałem Pascala Brodnickiego, Karola Okrasy oraz Doroty Wellman. Wcześniej przez 7 lat był związany z Kompanią Piwowarską, gdzie obejmował stanowisko Senior Strategy & Planning Manager marki Tyskie, był również liderem kampanii „5 Stadion”. Zajmował się też takimi markami, jak Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Lech. Zawodową karierę rozpoczął w agencji reklamowej TEQUILAPolska realizując projekty m.in. dla Unilevera, Philips Lighting Poland, The Lorenz Bahlsen Snack World.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Interesuje się muzyką, uwielbia podróżować i poznawać kuchnie świata.

Dołącz do dyskusji: Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:)
Ta wypowiedź jest tak stylu "Pan wie, Panie C-wy..." Tuwima, że aż nawet śmiać się straszno. Nkt mówi coś, a nkgo to nie interesuje?
odpowiedź
User
Ja
Tyle, że akurat w IKEA ten marketing jest ostatnio coraz słabszy. I gdyby nie to, że meble się podobają, że produkt jest okej, to by się nie rozwijali. Aż dziw bierze, że Szwedzi akceptują takie przepalanie budżetów. Co tam się u nich w online dzieje, to nawet w USA się na konferencjach śmieją, pokazując jak nie robić.
odpowiedź
User
pavv
Bełkoty były zwykle w weekend. Widzę, że teraz będą też w tygodniu.
odpowiedź