SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Max przygotowuje się do kolejnych debiutów

Na debiucie w Polsce międzynarodowa ekspansja Max nie zakończy się. JB Perrette, prezes i dyrektor generalny ds. streamingu i gier w Warner Bros. Discovery zapowiedział w rozmowie z „Variety”, że platforma w ciągu dwóch lat pojawi się także w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech. Max chce też docierać do mieszkańców Azji i Afryki.

W maju ub.r. Max ruszył w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec lutego nastąpił z kolei start w 39 krajach Ameryki Łacińskiej i Karaibów. Tym samym platforma trafiła do mieszkańców Argentyny, Belize, Boliwii, Brazylii, Chile, Kolumbii, Kostaryki, Ekwadoru, Gwatemali, Gujany, Hondurasu, Meksyku, Nikaragui, Panamy, Peru, Salwadoru, Surinamu, Urugwaju i Wenezueli.

W Europie poszczególne rynki miały różne daty debiutów. 21 maja serwis pojawił się w Andorze, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Danii, Hiszpanii Kosowie, Macedonii Północnej, Mołdawii, Monako, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwecji i na Węgrzech. 11 czerwca nastąpił debiut platformy w Polsce i we Francji. Tego samego dnia w Belgii i Holandii zaoferowano odświeżoną wersję HBO Max. Pod szyldem Max na tych rynkach działa bowiem inny operator. Łącznie z serwisu można skorzystać w 65 krajach.

Gdzie jeszcze pojawi się Max?

JB Perrette zapowiedział, że firma będzie kontynuować ekspansję. Zauważył, że Warner Bros. Discovery ma mniej subskrybentów (100 mln) niż Netflix (270 mln), Disney+ (170 mln) z powodu mniejszego zasięgu platformy Max.  - W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy pojawić się w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech. W całej Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie, nas nie ma. Mamy więc ponad połowę rynków, na które wciąż musimy dotrzeć. Taki jest nasz plan na najbliższe dwa lata, czyli wprowadzenie Maxa na resztę świata – stwierdził Perrette.

W Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech treści HBO są oferowane za pośrednictwem platform Sky. W Kanadzie produkcje tego nadawcy oferuje Crave. Do niedawna we Francji były one udostępniane przez Orange Cinéma Séries. Decyzja o wycofaniu treści ze stacji OCS doprowadziła do zgrzytu na linii WBD – Canal+, który przejął filmowo-serialowe kanały. Francuski dostawca płatnej telewizji wycofał z oferty wiele stacji Warner Bros. Discovery. Niedawno firmy porozumiały się w sprawie dystrybucji Max za pośrednictwem Canal+.

Max już w Polsce

W naszym kraju nowy serwis streamingowy jest dostępny od 11 czerwca. Zastąpił HBO Max (dane do logowania są takie same). W Polsce Max to nie tylko treści od HBO i Discovery, ale także TVN i Playera. WBD chce, żeby użytkownicy tego ostatniego serwisu przeszli do nowej platformy. Będzie ona oferować treści premierowe. Player skupi się na tych darmowych, z reklamami. Zarówno w modelu wideo na żądanie, jak i FAST.

Nowa platforma na start zaoferowała 27 tys. godzin treści. W bezpośredniej subskrypcji najtańszy pakiet Podstawowy kosztuje 19,99 zł miesięcznie. Umożliwia oglądanie produkcji w Full HD, ale towarzyszą im reklamy. Za pakiet Standardowy bez reklam trzeba zapłacić już 29,99 zł, a pakiet Premium z treściami 4K/Dolby Atmos kosztuje 49,99 zł. Jest też dostępna opcja Kanały TV i Sport. W jej skład wchodzi ponad 25 kanałów telewizyjnych. Tej paczki nie mogą wykupić klienci dostawców płatnej telewizji. Niektórzy oferują Max taniej niż bezpośrednio albo czasowo udostępniają wszystkim klientom pakiet Premium.

Subskrybenci pakietu Standardowego mogą oglądać kanały: TVN, HBO, HBO2 i HBO3. W paczce Kanały TV i Sport są dodatkowo dostępne: TVN24, TVN24 BiS, TTV, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła, HGTV, TLC, ID, DTX, Travel Channel, Discovery, Cartoonito, Cartoon Network, Animal Planet, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science, Food Network, CNN, Eurosport 1, Eurosport 2,  Warner TV i Metro. Kanałów naziemnych (TVN, TVN7, TTV, Metro) nie można cofać (catch up TV). Pozostałe można cofnąć do momentu rozpoczęcia odtwarzanego programu.

Max działa na telewizorach i przystawkach z systemem operacyjnym Android TV 5.1 lub nowszym (także Google TV). To m.in. sprzęty Sony, Xiaomi, TCL, MiBox, Chromecast z Google TV. Z platformy można skorzystać także na telewizorach Samsung (modele od 2016 roku z systemem Tizen), LG (WebOS 3.5 i nowszy), odtwarzaczach Apple TV (z tvOS 14 lub nowszym), Amazon Fire Tv, konsolach PlayStation 5/4, Xbox Series S/X, Xbox One, dekoderach Canal+ 4K DualBox+ (i niebawem 4K UltraBox), telefonach, tabletach i na przeglądarkach internetowych komputerów.

Dołącz do dyskusji: Max przygotowuje się do kolejnych debiutów

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Od debiutu Max obejrzałem na nim 1 słownie jeden film z nowości. Chyba cała kasa poszła na marketing i na filmy już nie starczyło.
13 7
odpowiedź
User
Antek
MAX ma potencjał. Dużo lepiej wypada od poprzednich wydań (HBO GO, HBO MAX). Jak będzie się rozwijać to stworzy mocną konkurencję dla innych dużych platform.
6 11
odpowiedź
User
dabfan
Mi się podoba. Fajnie że się połączył z playerem. Jest kilka fajnych polskich seriali. I w dodatku za te samą cenę. Super. Dużo więcej do oglądania a kasa taka sama.
5 13
odpowiedź