SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Max rusza w Polsce z 27 tys. godzin treści. Będą zmiany w Playerze

Ruszająca we wtorek platforma Max ma zaoferować na start 27 tys. godzin kontentu. W tym roku w serwisie znajdą się co najmniej cztery oryginalne polskie seriale, a także autorskie, lokalne dokumenty. - Chcemy, by w ciągu roku wszyscy użytkownicy płatnej wersji Playera przeszli do Maxa - mówi Maciej Gozdowski, szef streamingu w Warner Bros. Discovery. Player znów ma stać się serwisem bezpłatnym. 

Przygotowania do startu Maxa w Polsce trwały niemal rok. Max zastąpi HBO Max i będzie główna platformą Warner Bros. Discovery w Polsce – tak jest też w innych krajach świata. W Stanach Zjednoczonych Max ruszył w maju ub.r.

Dorota Eberhardt, vice president programming, streaming & secondary channels w TVN Warner Bros. Discovery, mówiła podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami, że w ofercie Maxa w naszym kraju znajdzie się 27 tys. godzin produkcji, z czego ponad 25 proc. będą stanowić produkcje polskie. - Pod parasolem Warner Bros. Discovery mamy szereg studiów i brandów – dodała.

Kontent z HBO, TVN, DC w ofercie Maxa

W ofercie będą produkcje sygnowane logo HBO, DC, Discovery Channel, Cartoon Network, TVN czy dotychczasowe Player Originals. W dniu startu Maxa widzowie zobaczą pierwszy odcinek czwartego sezon serialu „Skazana”. To była dotąd produkcja oryginalna Playera, teraz występuje jako Max Orginal. W kolejce do premiery czekają drugi sezon „Odwilży” (pierwszy pokazywał serwis HBO Max), czwarty sezon „Szadzi” (wcześniej w Playerze) oraz nowy serial „Lady Love” z Anną Szymańczyk w roli głównej, ukazujący świat branży porno w latach 70. i 80. Trwają też zdjęcia do serialu “Przesmyk”, który reżyseruje Jan P. Matuszyński.

Max postawi tez na własne dokumenty – HBO szczególnie w Polsce miało mocną nogą dokumentalną. Chcemy wrócić do tego i zainwestować. Mamy na to środki i świetne pomysły – mówił Maciej Gozdowski, group vice president, szef streamingu w Warner Bros. Discovery.. Już w dniu startu serwisu w Maxie pojawi się  „Hope” autorstwa Martyny Wojciechowskiej  - dokument o oskarżaniu niewinnych nigeryjskich dzieci o czary. Dziennikarka ma dla Maxa produkować jeden dokument rocznie.

Jeszcze w czerwcu br. w serwisie pojawi się dokument „Król Zanzibaru”, opowiadający o Wojciechu Żabińskim, założycielu sieci hoteli Pili Pili na Zanzibarze, który oszukał ponad 250 osób na sumę 7 mln zł. Na jesień zaplanowano serial dokumentalny „Łowcy skór”, opowiadający o pracownikach łódzkiego pogotowia, którzy mogli doprowadzić do śmierci kilkuset pacjentów. 

Trwają obecnie prace nad łącznie 15 produkcjami fabularnymi i dokumentalnymi dla serwisu Max w Polsce. - To plan na trzy lata. Produkować będziemy lokalnie dużo, z najlepszymi obsadami i reżyserią – mówił Gozdowski.

Polskie seriale Maxa w globalnym serwisie

Będzie to możliwe dzięki temu, że polski oddział otrzymał większy budżet o który zabiegał w centrali. Gozdowski nie ujawnił jego wielkości. To duża zmiana, bo w 2022 r. po fuzji Warner Bros. z Discovery obcięto inwestycje w seriale HBO w Polsce (dlatego m.in. gotową „Warszawiankę” sprzedano SkyShowtime). Lokalne seriale Maxa trafiać będą od razu do globalnej wersji serwisu w lokalnych wersjach językowych i z dubbingiem angielskim i hiszpańskim.

- Od dawna mieliśmy ambicję, by być hubem produkującym na różne rynki. Teraz stało się to możliwe. Spróbowaliśmy już parę razy z serialami Playera - mówiła Dorota Ebrethardt. W Maxie poza Polską pojawiły się wcześniej takie produkcje jak "Kontrola", “Chyłka” czy "Skazana". – Nawet bez promocji specjalnej świetnie się oglądały – dodała.

Jedną z najbliższych zagranicznych premier Maxa będzie drugi sezon serialu "Ród smoka”, który trafi na platformę 17 czerwca br. Jednocześnie marka HBO cały czas będzie mocno widoczna w serwisie, niektóre oryginalne produkcje będą oznaczone jako HBO Original.

W dniu premiery w Polsce Max będzie oferował ponad 1,5 tys. godzin treści dla dzieci (m.in. „Tom i Jerry”, „Looney Tunes”, „Batwheels” czy „Scooby Doo”, „Świnka Peppa”, „Lego Ninjago: Mistrzowie Spinjitzu”). W ciągu roku platforma powiększy tę bibliotekę o kolejnych 100 godzin treści.

Player stanie się serwisem bezpłatnym

Max będzie też domem dla produkcji z oferty TVN. To do tego serwisu, a nie do Playera trafią nowe sezony „MasterChefa”, „Top model” czy „Azja Express”, które stacja pokaże w jesiennej ramówce. W Playerze ich odcinki będą dostępne tylko w tamach catch-up TV, czyli przez kilka dni od premiery w telewizji.  

Co zatem z Playerem, który zostanie pozbawiony atrakcyjnych premier? - Będzie zmierzał w stronę serwisu bezpłatnego, serwisu w modelu BVOD. Będzie rozszerzeniem telewizji w cyfrowym świecie. Widzę w tym duży potencjał – stwierdził Maciej Gozdowski.

Terminy zmian w tym serwisie nie są jeszcze znane, na razie płatne pakiety pozostają w ofercie. Już teraz bez opłat można oglądać stworzone przez TVN kanały FAST (jest ich już 17), seriale zagraniczne, a także programy TVN sprzed wielu lat. Player obecnie oferuje pakiety w różnych cenach - podstawowy plan bez reklam kosztuje 25 zł miesięcznie.  

- Mamy grupę klientów HBO Max i grupę subskrybentów Playera. Chcemy, by użytkownicy płatnej wersji Playera przeszli do Maxa. Wierzę, że w ciągu roku połączymy te bazy - uważa szef streamingu WBD. Użytkownicy Playera będą mogli przetestować serwis Max dzięki specjalnej promocji.

Gozdowski nie ujawnił, ile obecnie klientów korzysta z Playera i z HBO Max, ani jaki średni przychód z abonenta mają te platformy Player miał ofertę bezpłatną od startu w 2011 r. aż do 2021 r., gdy nawet seriale i programy przerywane reklamami trafiły do płatnego pakietu.

Jakie ceny platformy Max w Polsce?

Ruszający we wtorek Max zaoferuje trzy pakiety. Najtańszy „Podstawowy” będzie kosztował 19,99 zł miesięcznie lub 199 zł za rok. Użytkownicy w ramach pakietu będą mogli oglądać seriale, filmy i programy na dwóch obsługiwanych urządzeniach jednocześnie w jakości Full HD (w ramach tej opcji będą wyświetlane reklamy). Zyskają także dostęp do kanału linearnego TVN (w jakości HD).

Drugi z pakietów „Standardowy” będzie dostępny w cenach: 29,99 zł miesięcznie lub 299 zł za rok. W jego ramach treści dostępne będą bez reklam. Dodatkowo będzie można pobrać do 30 tytułów, aby oglądać je offline. Dostępne będą również kanały linearne HBO, HBO2, HBO3 oraz TVN (w jakości HD).

Z kolei trzecia z opcji, to pakiet „Premium” w cenach 49,99 zł miesięcznie lub 499 zł za rok. Tutaj będzie można wyświetlać na czterech ekranach jednocześnie w jakości Full HD lub 4K (dźwięk Dolby Atmos przy wybranych tytułach), a także pobrać do 100 dostępnych tytułów (w tym 30 filmów), aby oglądać je offline. Podobnie, jak w pakiecie „Standardowym” będzie dostęp do kanałów HBO, HBO 2, HBO 3 oraz TVN HD. Liczba produkcji dostępnych w 4k ma być większa niż dotąd w HBO Max. 

Każdy z powyższych pakietów zaoferuje dostęp do transmisji z igrzysk olimpijskich w Paryżu, które odbędą się w lipcu i sierpniu br. - Będzie można śledzić zawody, a gdy pojawi się informacja, że w innej transmisji jest szansa medalowa dla Polski, użytkownik łatwo się przełączy. Będzie to zintegrowane podejście w jednym miejscu, jakiego nie widziałem dotąd w innych serwisach ze sportem - mówił Maciej Gozdowski.

Do każdego bazowego pakietu w cenie 20 zł miesięcznie będzie można wykupić także dodatek „Kanały TV i Sport”. W jego ramach subskrybenci otrzymają dostęp do dodatkowej biblioteki  Dostępne będą także relacje z najważniejszych wydarzeń sportowych, w tym tenisowych Wielkich Szlemów, Pucharu Świata w skokach narciarskich, Speedway Grand Prix, kolarskich wielkich tourów, wyścigu 24h Le Mans czy nawet snookera. 

W ofercie są kanały linearne: TVN24, TVN24 BiS (oferta TVN24 Go pozostaje bez zmian). CNN, Eurosport 1, Eurosport 2, TVN 7, TTV, METRO, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła, Warner TV, HGTV, Travel Channel, Food Network, Animal Planet, Cartoon Network, Cartoonito, ID, TLC, Discovery Channel, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science oraz DTX. W przeciwieństwie do Playera kanałów nie będzie można cofać do siedmiu dniu.

Abonenci Canal+ z umową na czas określony będą mogli korzystać z pakietu Premium do końca okresu zobowiązania, a osoby bez zobowiązania do końca września br. Klienci Polsat Box uzyskają dostęp do Premium do końca zobowiązania, a pozostali lub ci, których umowa stanie się umową na czas nieokreślony, do 31 stycznia 2025 roku. 

Dołącz do dyskusji: Max rusza w Polsce z 27 tys. godzin treści. Będą zmiany w Playerze

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Freak
Czyli Max Donald's - tłusty kotlet z bułką reklamowany jako zdrowa żywność. Warszawka przebiera nogami, bo na otwarciu platformy były darmowe frytki. Znowu Player stanie się tanim dworcowym barem a jeszcze tydzień temu był restauracją z pięcioma gwiazdkami Michelin! Znowu wstyd będzie tam jeść. To sami będzie z Max Donald'sem za kilka lat. Boszzzzzz jak oni myślą, że inni nie myślą!
odpowiedź
User
m.
Będzie chyba największa wtopa roku. Ledwo co startowali z nowym playerem, ale im się odwidziało. Trzeba kosić większą kasę. Całkiem niepoważne traktowanie widzów. Jak ktoś ma tam przejść - jak to będzie taki wybrakowany player - ani 4K dla tych co zapłacą za pakiet bez reklam, ani cofania o tydzień, pakiet eurosportów też pewnie wyjdzie drożej. Będą tłumy. Jeszcze najlepiej z treści, które tam są zrobić kanały FAST to może nawet wyjdzie wkrótce i 100 tys godzin.
odpowiedź
User
ffff
To jakiś żart, odpaliłem MAXA to jest normalne HBO tylko w innym kolorze. zero nowości, nic
odpowiedź